Terč

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Aj príroda by sa nám poďakovala za odbúranie miliónov „smradľavých kamiónov“...

Čo takto?: miesto diaľnic = kvalitnejšie železnice.

   Už dávnejšie som sa zamyslel nad tým, že prečo sa na Slovenku investovali obrovské náklady do diaľnic, ale na železnice sa akosi zabúdalo?!

   Teraz pri protestoch kamionistov sa vyskytlo pomerne veľa názorov na to, že keby bol tovar prepravovaný železnicou, tak to by bolo oveľa ekologickejšie, ako keď je prepravovaný kamiónmi.  

 

   Spomenutá železnica sa vyskytla takmer pri každom článku, ktorý sa písal o proteste kamionistov.  Na všetkých diskutérov ktorí tiež poukázali na to, že železničná preprava by bola pre ekológiu podstatne prínosnejšia som reagoval takto: A čo bráni terajšiemu premiérovi, ale aj tým čo boli pred nim, aby sa to zmenilo? Veď stále boli iba tlaky na železnice, že sú neziskové a majú príliš mnoho zamestnancov!

   Takže tie neskutočné miliardy a miliardy, ktoré sa vrazili do diaľnic (a iba Boh vie koľko sa u nás do nich ešte vrazí), keby sa  z nich boli vrazili iba 2/3 do modernizácie železníc, tak to by bol poriadny prínos pre Slovensko, ale takto, keď staručké lokomotívy nám tu hrkajú po koľajniciach, tak od takej železnice sa skutočne toho veľa očakávať nedá.  Nechcem si ani predstaviť, ako by to bolo, keby sa železnice rozhodli zvýšiť rýchlosť trebárs 240 km za hodinu, tak celý systém by sa rozpadol ako domček z karát a potom by ho dávali dokopy najmenej 10 rokov.

  Azda najväčšiu príležitosť na túto zmenu mal práve Mikuláš Dzurinda, keď bol  premiérom a divím sa, že práve on ako dlhoročný železničiar sa nepustil touto cestou!

 

Laco

 


Azda iba hra ,,na niečo“ | stály odkaz

Komentáre

  1. požiadavky investorov
    AKO AJ NEúPROSNý systém bezskladového hospodárstva, ktorú mnohé moderné firmy razia, vyžadujú pre rozhodnutie sa o investičnej investíci sieť ciest, ktorými všekto prepraví justintime ... železnice sú faj, a ja som tiež za ne, že sú ekologické, však vďaka fixnému rozloženiu daných ciest a nutnosit kumulovať vagony do seriie j táto doprava časovo náročnejšia - čo potom s nenažraným zákazníkom, ktorý chce mať všetko včera?
    publikované: 15.01.2010 12:21:42 | autor: Petula (e-mail, web, autorizovaný)
  2. Petula
    Ja by som to nevidel až tak pesimistický. Zober takých Japoncov, tí sú pred nami min. 50 rokov a pritom sa nikam neponáhľajú, ešte dokážu svoj voľný čas venovať svojmu telu rôznymi cvičeniami a Slovák ten sa iba všade ponáhľa a potom aj pol dňa presedí v krčme pri pive a drísta o tom ako by to malo na Slovensku vyzerať, ale pri tom všetkom ani nepohne prstom, aby k takej zmene došlo.

    A keby si Slováci skutočne brali príklad od Japoncov, tak potom by sa aj správali normálne a nie ako nenažranci.

    Laco
    publikované: 15.01.2010 12:56:53 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. Japonci sa nikam neponáhľajú?
    to je najzostresovanejší národ na svete ... a ak nie úplne, tak jeden z tých, čo sú na čele v tomto smere, možno sa ani tak neponáhľajú,a le strávia prácou väčšinu života, makajú jak šrúby a väčšina týchto strategii na báze just in time pochádza práve od nich ... !!!!)))

    I ked súhlasím, že slováci by sa mohli hodne vysoko umiestniť hlavne v kecaní o tom, čo by keby u piva a borovičky ....
    publikované: 15.01.2010 13:52:03 | autor: Petula (e-mail, web, autorizovaný)
  4. uznávam že systémy riadenia výroby a ligistiky a bla bla bla
    sú u nás trochu "zamerikanizované" tj. nasmerované na pohodlie a všeobecný osobný blahobyt každého jedinca v spoločnosti (alebo apsoň naivný pocit z takého niečoho), tj. u nás, kde už ľudia autom chodia pomaly i smeti sypať nebudú jazdiť vlakom ako všedný japonec, beĎ sa pozri okolo sseba, čo auto, to jeden jedinec, výýýýýýýýýnimočne dvaja ...
    a tak všedný slovenský politik sa pri investičnom pláne nejakej firmy zadumá - Stavať cesty pre fyzické osoby a železnice pre firmy, alebo urobíme len cesty pre oboch a viacej nám ostane v kapse?
    publikované: 15.01.2010 13:58:08 | autor: Petula (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Petula
    Veď práve v tom je ten problém, že keby v Japonsku prevládala korupcia tak ako na Slovensku, tak ani Japonsko by ešte ani zďaleka nebolo na tej úrovni, na akej je teraz.

    Laco
    publikované: 15.01.2010 15:19:52 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. Petula
    Ale určite mi dáš za pravdu, že keď aj Japonci makajú ako šrúby a že sa to javí, že sú vystresovanejší viac ako my, tak predsa len ich priemerná veková životnosť je dlhšia ako naša.

    Laco
    publikované: 15.01.2010 15:26:14 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014