Terč

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

V U.S. Steel sa obesil zamestnanec. Musel? Dovolím si tvrdiť, že nie, ale veľký podiel na tejto smutnej tragédii majú...

Veru veľký podiel viny za to dávam odborovým predákom firmy, ale aj samotní zamestnanci k tomu prispeli svojím dielom.

  Akým? No tým, že mlčali vtedy, keď sa im krivdilo. Veľmi dobre viem, čo tvrdím, lebo som v tej firme odpracoval 38 rokov. To, že sa báli zamestnanci kritizovať vedenie firmy sa ešte dá pochopiť, ale dodnes neviem pochopiť prečo netlačili viac na svojich odborových predákov, aby sa ráznejšie stavali za riešenie tých najpálčivejších problémov, ktorých bolo požehnane veľa. (Pochopiteľne, že sa nedá povedať do bodky, že to neviem, lebo ako poznám mentalitu tohto národa, tak bohužiaľ iba jednotlivec, ktorý sa ocitne v nežiaducej situácii, tak až vtedy sa dožaduje svojich práv a ostatní miesto toho, aby ho v tom podporili, tak naďalej iba mlčia. Každý sa iba bojí o zamestnanie, ale vôbec im nezapaľuje, že predsa v jednote je sila, a že zamestnávateľ ich predsa nemôže prepustiť všetkých, keď sa postavia na obranu svojho kolegu, ktorému sa neprávom krivdi.)

 

  K tejto smutnej tragédii sa hovorca firmy takto vyjadril: "Spoločnosť U. S. Steel Košice sa k zamestnancom správa zodpovedne a všetky významné kroky či zmeny v oblasti pracovných podmienok robíme v spolupráci s odborovými organizáciami. "Musím žiaľ potvrdiť, že v noci z utorka na stredu došlo k samovražde nášho zamestnanca. Je nám veľmi ľúto, že sa takáto udalosť stala a súcitíme s rodinou. K dôvodom ani detailom prípadu sa nevyjadrujeme, pretože prípad prešetruje polícia."

 

  Pochopiteľne, že s hovorcovým vyjadrením plne súhlasím, ale má to jeden veľký háčik a to ten, že odborové organizácie pre svojich odborárov robia veľmi málo. V USS ma vrcholový manažment nemal v láske, lebo som bol najväčším kritikom ohľadne bezpečnosti práce, takže viem veľmi dobre o čom píšem a nepochybujem o tom, že ma hovorca USS zažaluje za to, čo tu uvediem, ale nech sa páči. (Každý má plné ústa takých reči, že sme demokratická krajina. Tak som zvedavý, či sa postavia Američania k môjmu názoru takisto demokraticky?)

 

  Ešte, keď firma mala názov VSŽ a terajší hovorca firmy USS pracoval v redakcii Ocele Východu ako jej šéfredaktor, tak som často prispieval do spomenutého týždenníka mojimi článkami v ktorých som kritizoval a poukazoval na nedostatky aké sa dennodenne vyskytovali na pracoviskách.

 

  Veľmi často sme boli doslova nútení porušovať bezpečnostné predpisy, len aby sme mohli udržať chod strojov a zariadení. Práve spomenutý pán, ktorý mohol už vtedy napomôcť k zlepšeniu stavu týchto strojových zariadení na prevádzkach, tak namiesto toho mnohé z mojich článkov nedal zverejniť. (Myslím, že dôvod si už čitateľ ľahko domysli, ale pre tých neznalých to uvediem: samozrejme, že sa nemohol odvážiť isť proti svojmu chlebodarcovi, lebo vtedajší prezident VSŽ by ho veľmi rýchlo zosadil z teplého miestečka.)

 

  Lenže pán šéfredaktor v takomto duchu pokračoval aj vtedy, keď firmu už vlastnil USS.

Aby som bol konkrétny: V roku 2001 som pracoval na VP č.3 a keď dochádzalo k častým úrazom pri manuálnych činnostiach na nedokonalých zariadeniach pri odpichoch, tak som navrhoval vtedajšiemu riaditeľovi VP, aby dal vyrobiť také pomocné zariadenie, ktoré by uľahčilo našu drinu. Nakoľko sa tak nestalo, tak som to napísal do redakcie Ocele Východu. (Riaditeľ závodu chcel za každú cenu dokázať prezidentovi USS, že vie ušetriť náklady na výrobu). Keď môj článok nezverejnili, tak som sa rozhodol riešiť to cez inšpektorát bezpečnosti práce a prostredníctvom súdu. Bohužiaľ priamo na súde mi odporučili, že ak nechcem, aby ma prepustili zo zamestnania, tak aby som moju žalobu stiahol. (A keby sa vtedy odboroví predáci stavali skutočne k takýmto problémom tak, akoby to malo byť, tak aj úrazov vo firme nemuselo byť toľko, ako ich bolo. A bohužiaľ boli aj veľmi ťažké pri ktorých prišli poškodení či už o končatinu, alebo o prsty na rukách.

 

  Na závode, kde sa zamestnanec obesil, (momentálne neviem o koho konkrétne ide, ale je celkom možné, že to mohol byť aj jeden z mojich vtedajších kolegov), tak tam som pracoval posledné 4 roky a som presvedčený, že keby odboroví predáci robili viac pre ochranu svojich odborárov, tak ten chlapík mohol ešte žiť.

  Možno, žeby sa niekto mohol opýtať, že či mám nejaké dôkazy, keď to takto verejne tvrdím?! Preto znovu uvediem konkrétne udalosti: Tým, že som si nič nenechal pre seba a keď nás ako zamestnancov trápili nedostatky na linkách, ktoré sa dali odstrániť, tak som to dal vedeniu závodu a mojim nadriadeným pracovníkom jasne a zreteľne najavo, aby to zariadili. Samozrejme, že to chcelo uvoľniť na to „nejaké finančné prostriedky“, ale vedenie závodu sa stále vyhováralo, že musia šetriť nákladmi na údržbu. Aj by sa  to dalo pochopiť, pokiaľ by sa nejednalo o závažné veci! Lebo to, na čo som ja poukazoval, (a nie iba ja, ale aj ostatní kolegovia na výrobných poradách), tak to sa veľmi úzko dotýkalo bezpečnosti pracovníkov. Ale najpálčivejšou už v tej dobe bola tá téma, že sa manažment rozhodol za odchádzajúcich zamestnancov (či už do predčasného, alebo klasického dôchodku) neprijímať ďalších zamestnancov a tých, ktorí sme tam zostali, tak nás nútili robiť tie isté výkony aj za tých chýbajúcich a za rovnakú mzdu.

  Osobne som prediskutoval s riaditeľom závodu túto do neba volajúcu krivdu voči nám ako zamestnancom, ale aj tak sa ten stav nezmenil. Zhodou okolnosti v tom obdoby jeden z našich kolegov („vďaka tomu“, že vedenie nedalo urobiť to, čo sme navrhovali po bezpečnostnej stránke) pri manipulácii s plechom prišiel o dva prsty na pravej ruke.

Ja ako najväčší rebelant som na to poukázal na mítingu pred prezidentom spoločnosti. No bohužiaľ nedopadlo to pre mňa tak ako som to očakával. Veril som, že moji kolegovia sa pridajú na moju stranu. Ale títo zbabelo mlčali a moji priami nadriadení, tí zase na strane druhej iba striehli na to aby mi zapchali ústa, aby som už do nich prestal rýpať. V priebehu dvoch mesiacov mi našili dva priestupky a pripravili ma o 70 000 Slovenských korún. Veľmi dobré vedeli, že takto sa už neodvážim kritizovať, lebo keby mi takto prišili ešte jeden podobný priestupok, tak by firma so mnou rozviazala pracovný pomer a dostal by som okamžitú výpoveď. Najsmutnejšie na tomto prípade je to, že všetci moji kolegovia veľmi dobre vedeli, že som neprávom prišiel o tie peniaze, ale ani jeden sa neodvážil postaviť na moju obhajobu.

 

 Záverom k celému prípadu doložím iba toľko, že aj kvôli tomu som odišiel z firmy do predčasného dôchodku. ani sa tomu nebožtíkovi nedivým, že si siahol na život, lebo, keď prežíval také peklo ako ja na tom závode, tak to muselo takto skončiť. Ja som totiž tiež nemal ďaleko k takému istému rozhodnutiu vtedy, keď so mnou vedenie takto vypieklo. Dokonca som riaditeľa požiadal, aby sa to prešetrilo pred komisiou a odborovému predákovi sa tam ani neráčilo prísť. Iba poslal namiesto seba úsekového dôverníka, ktorý sa mi zdôveril s tým, že ako na to zareagoval predseda závodného výboru. Citujem: najlepšie by bolo, aby vedenie firmy dalo Serenčovi výpoveď, lebo nám (odborom) podrýva autoritu. Takže myslím si, že čitateľovi už k tomu nie je potrebný ďalší komentár.

 

Ladislav Serenča


Azda iba hra ,,na niečo“ | stály odkaz

Komentáre

  1. Serenča, čitla som to. Poradím ti tak, že
    nájdi si praávnika, podaj žalobu, žiadaj odškodnenie, pokutu plus úroky z nej za uplynulý čas . Toto tu je síce fasa dlhý článok ale úplne neproduktívny. Keď sú advokáti pre mafiu, musí sa nájsť i taký čo sa nebojí železiarskych bossov. Inak, tento článok je strašne dlllhý....
    publikované: 20.11.2009 09:10:45 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  2. nemame sancu
    To co som si precital je strasne. Sam som videl ako niektori ludia dokonca popredni politici dokazu kradnut, kam sa podel byvaly majetok SZM ci komunistov a kto z neho teraz profituje. Ako skrachovat banku a pekne na tom zarobit? Socialisti ci kapitalisti to je jedno. Stale su to len ludia a to co ich zaujima je naplnanie ich biologickych potrieb. /zhrnanie penazi a moci a nakup pre nich potrebnych veci/ Nemame sa ani ako branit, pretoze sudy a sudcovia su do funkcii dosadeni prave politikmi a oni budu obhajovat vylucne ich zaujmy. Mate stastie ze ste uz na dochodku. Mne sa prave ma narodit dieta a podobni ludia o ktorych pisete ma okradli o 8000 euro. Nic ich nezaujima len ich vlastny prospech. Vziat spravodlivost do vlastnych ruk? Poslu ma do basy rovnako ako to robili komunisti. Zakony ochranuju mocnych teda tych , ktori ich pisu. Clovek je stale na urovni opic. Tento clanok nie je zbytocny. Potreboali ste niekomu povedat svoju pravdu. A ja vam verim.
    publikované: 20.11.2009 09:30:54 | autor: miso (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. cokomilka
    To by bol najmenší problém nájsť si právnika, ale kto ho bude platiť?

    Vieš o nejakom bohatom strýčkovi, ktorý by sa na to odhodlal?

    A, že článok je dlhý?! Tak to by bolo na celovečerné čítanie, keby som tam uviedol ešte to, čo všetko viem a čo sa tam udialo, lenže, nepochybujem o tom, že by ma už potom dali zastreliť, lebo to by už išlo poriadne do tuhého.
    Laco
    publikované: 20.11.2009 09:39:58 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. miso
    Ďakujem Vám za Vašu morálnu podporu, ale ešte Vám chcem napísať, že to je síce pekné, že už mám od tých nenažrancov pokoj, ale nepoberám ani predčasný dôchodok a za to vďačím USS a jeho riťolezcom, lebo keď videli, že im nedám pokoj tak sa mi odvďačili ešte aj týmto spôsobom, že neposlali oznámenie na sociálny úrad, že im pribudnem do štatistiky a ani mňa neinformovali, čo mám robiť a ako postupovať. A ja som si bol na istom, že s výstupným listom, keď sa začiatkom januára tohto roku dostavím na sociálku tak, že bez problémov budem poberať dôchodok, síce podstatne nižší, ale nie ako teraz, že nepoberám žiadny, lebo úradníčka mi oznámila, že od 1.1.2009 platí nový zákon a že musím ešte 3 roky čakať a až keď dovŕšim 60 rokov, tak môžem požiadať o predčasný dôchodok.
    Laco
    publikované: 20.11.2009 09:53:34 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. tak to je fakt dobre
    Su to pomstychtivi darebaci. Podla mna doslova ziju z dobreho pocitu co vsetko zle napachali. Co sa pravnikov tyka nemate sancu vyhrat. Boli by to vyhodene peniaze. Nikdy nebudete mat na uplatok pre sudcu. Ziaden pravnik sa do podobneho sporu s VSZ nepusti. Nedavno som si cital v trende o sutazi o podnikatela roka. Minimalne o jednom z nich viem ako zacinal s podnikanim tak ze bankrotoval firmy. Okradol kopu ludi, napisal o tom knihu a teraz je nominovany na cenu podnikatel roka. Kedy bude cena clovek roka? a nevyhra ju zase len podvodnik? A spoliehat sa na boziu spravodlivost? Ked v konecnom dosledku chce odpustit vsetkym? Ale raz, ked obycajnych ludi prilis zatlacia do kuta ... moze sa stat cokolvek.
    publikované: 20.11.2009 10:13:25 | autor: Miso (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. Pan Serenca
    Plne s Vami suhlasim. Jasom vo VSZ-USS odrobil skoro 16 rokov. Odisiel som kvoli arogantnosti moci veducich pracovnikov. Bezpecnost prace je len na papieroch, a to len v takej forme, aby zamestnanvatel bol kryty a mohol znizovat stavy pracovnikov. Ano bezpecnost nesluzi pre zabezpecenie bezpecnosti, ale ako pracovny nastroj na znizovanie stavov v spolocnosti. Sam som bol svedkom na DZ Energetika, kde prikaz opravit kyslikovy aparat za kazdu cenu mal za nasledok porusenie bezpecnostnych predpisov a bezpecnosti pracovnikov v kazdom bode. Ale dany riaditel DZ zaargumentoval, ze on zamedzil strate USS v hodnote 1 mil. dolarov. Staci sa len prejst popod rozvody vysokopecneho a koksarenskeho plynu, a na kazdom kroku je mozne najst uhynute vtactvo kvoli unikom z potrubia. A to su len perlicky. USS ma plnu hubu, bilboardov a akcii o bezpecnosti. Ale v skutocnosti je vsetko podriadene vysokym ziskom na ukor pracovnikov.
    publikované: 20.11.2009 10:36:29 | autor: MaYor (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. Miso
    moze sa stat cokolvek.
    To máte pravdu, ale ja hovorým, že dohrobu si aj tak nič nezoberú.
    Laco
    publikované: 20.11.2009 10:55:29 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. MaYor
    K článku v Korzári som jednému z diskutérov napísal, že keby som sa začal zmieňovať o všetkých svinstvách, ktoré som v USS zažil, tak by to bolo na celovečerné čítanie.
    -v skutocnosti je vsetko podriadene vysokym ziskom na ukor pracovnikov. No nieto sa čomu diviť, keď zamestnanci sú takí zbabelí.
    Laco
    publikované: 20.11.2009 11:04:54 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. Laco
    Mal som tu fabriku rad. Dala mi pracu a moznost zarobit. Postupoval som od robotnika vyssie do veducich funkcii. Spoznal som vela ludi. Ziskal som neskutocne znalosti a skusenosti v tejto oblasti. A nie len po strojarskej stranke. Pracoval som s ludmi, ci uz ako kolega alebo nadriadeny. Vzdy som si ludi vazil a ctil. Hlavne starsich, ktori skusenosti bezplatne odovzdavali. Ale trpko som sa sklamal, ked ludia zacali sluzit ako majetok a ako novodobi otroci. Toto uz nema nic spolocne s ludskostou a ohladuplnostou. Je to len cista arogancia moci. Moj otec pracoval vo VSZ ako sefmonter a je hrdy na to, co dokazal. Ja som hrdy, ze som mohol pracovat vo VSZ-USS, ale hanbim sa za to, akym smerom sa tento podnik dal a ako dopadol. A tento nazor zdielaju vsetci kolegovia a znami, ktori podstatnu cast alebo cely zivot vo VSZ prezili.
    publikované: 20.11.2009 11:21:58 | autor: MaYor (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. MaYor
    Keď v 98 roku bol prezidentom mladý Rezeš tak som sa dožadoval osobného stretnutia u neho. Takmer mesiac trvalo kým sa sekretárke uráčilo dať mi súhlas, ale aj tak mi nezabudla pripomenúť, že budem mať na to iba 5 minút!

    No aj za tých 5 minút som mu stačil povedať, že ja som hrdý na to, že pracujem vo VSŽ, ale na mzdu, ktorú za svoju poctivú prácu dostávam, tak na tu hrdý nie som. Ďalej som mu poukázal, že za akých neľudských podmienok pracujeme na Aglomerácii VP.

    On mi odpovedal, že všetko si preverí a že nemám nikomu hovoriť, že som bol za nim.
    Nakoniec sa mi za moju otvorenosť „poďakoval tak, že na druhý deň chodili po našej prevádzke jeho špicli a zisťovali, či nepoburujem zamestnancov do štrajku, lebo ma chcel vykopnúť“. (A ja som kvôli tomu ešte zobral aj dovolenku, len aby nikto z mojich kolegov nevedel, že za nim idem.)

    Takže myslím, že Ti už ďalší komentár nemusím písať.

    Laco
    publikované: 20.11.2009 11:40:30 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. Co sa tyka postupu pri pracovnom uraze a bezpecnosti pri praci,
    je na to Urad prace a soc.veci a k nemu patri nejaky urad bezpecnosti prace.....takze, ak vasa odborova organizacia ma plne gat e, tak este tu zostavaju nejake zakony a byrokraticky postup, ktory odbory mohli kludne vyuzit...to budu cakat s pokakanymi trenkami, kym niekto nepride o zivot? Tam u vas na vychodze je fakt dzungla....
    publikované: 20.11.2009 13:13:09 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  12. cokomilka
    Žasla by si, čo všetko dokážu robiť peniaze. No a firma ich má neúrekom, takže keby som tu uviedol iba zopár skutočnosti, ktoré sa tam udiali v tej dobe kým som tam pracoval, tak ešte aj teraz by tam padali hlavy.

    A bohužiaľ vďaka pokakaným odborovým predákom (možno aj podplateným) sa všetko zaretušovalo a bolo po probléme.
    Nie raz, keď došlo aj k smrťáku, tak sa všetko pripísalo na nebohého a takisto mali pokoj.

    Veď, keď si len pripomenieme tú udalosť spred zhruba 12 rokov, kedy došlo k výbuchu potrubia s vysokopecným plynom a otrávilo sa tam 11 ľudí, tak dodnes nebol nik potrestaný, iba vtedajší riaditeľ VP bol zdegradovaný a zároveň preložený do tej istej funkcie, len na inom závode vo fabrike. (Tuším, že aj súd iba jemu vyrubil akúsi symbolickú podmienku.)

    Takže o tom to je, že na Slovensku nerozhoduje spravodlivosť, ale peniaze a ten kto má vplyvné známosti.

    Laco
    publikované: 20.11.2009 13:52:18 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. hanba
    V U.S.Steel pracujem uz dost dlho na to, aby som videl tie svinstva co sa tam robia.Neustale natlaky zo strany nadriadenych, ueazanie a porusovanie bezpecnosti na kazdom kroku.Na mitingoch nam ukazuju priteplene statistiky, ako klesa urazovost. Mohli by tam vsak dat aj gra zatajenych urazov.To by sa cudovali, ake cislo by im to vyhodilo.Ale co ostava robotnikovi,ked kazdy dobre vie,ze proti vedeniu sa neoplati ist.Kazdy sa boji o svoje miesto a tak ludia radsej drzia huby a krok.Dufam, ze po tomto incidente sa ludia zobudia a zacnu bojovat za svoje prava, pretoze to, co si dovoluju niektori riadiaci pracovnici hranici s gestapom.
    publikované: 20.11.2009 16:08:32 | autor: robos (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. robos
    Robo,
    nechcem sa Ťa tu osobne dotknúť, ale tisíce zamestnancov, ktorí ma poznajú v železiarňach, tak mi to môžu potvrdiť, že roky som na to poukazoval a vyzýval som všetkých, aby sa nebáli a poukazovali aj oni na tie nedostatky, lebo bude ešte horšie. No každý sa snažil iba nepoštvať proti sebe svojho priameho nadriadeného, alebo priam vedenie.

    Takže sa Ty teraz nediv, že vás tí vaši manažéri až k takýmto stavom dohnali.

    Laco
    publikované: 20.11.2009 16:27:32 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. wexeq
    Toto skúšajte na nikom inom. Ja pre každy prípad na takéto lákavé ponuky odmietam, lebo väčšinou na tom zarába ten kto to posiela.

    Takže vopred veľmi pekne ďakujem.

    Laco
    publikované: 20.11.2009 18:12:28 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. pocta (ne)priatelom spolocnosti
    ahoj Laco, mas moje vrele sympatie. aj Miso aj MaYor aj Robos. Je to nieco strasne co sa tam deje. A nielen tam! A smutne je ze aj ti ktori by mali na to tahat s nami za spolocny koniec povrazu sa napokon otacaju proti nam! Ani nevies ako rad som tomu ze sa nedas. Ze sa nevzdavas. Ze neklesas na rozume ani na duchu. A tento Tvoj clanok vobec nie je strasne dlhy ako tvrdi Cokomilka. To este necitala co som na adresu tej luzy napisal ja. A pravdepodobne by tomu ani nerozumela...
    publikované: 20.11.2009 19:25:05 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  17. Aj vedúci odborov v podnikoch kde má 100% účasť FNM
    sú len bábkami na špagátikoch manažmentu týchto podnikov. Naviac predstavenstvo takéhoto podniku je vlastne politicky dosadené a často neschopné odborného riadenia či už vo výrobe alebo celého podniku. Odboroví predáci sú navrhovaní vrcholovým manažmentom, ktorému vyhovuje obklopovať sa ľuďmi lojálnymi a ešte sprostejšími ako sú sami a keďže sú navrhnutí manažmentom radový robotník ani neuvažuje nad tým prečo by to malo byť inak, pretože by sa stal nápadným svojim postojom k názoru manažmentu.
    publikované: 20.11.2009 19:39:36 | autor: milhal (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. robentin
    Všetkým vám ďakujem za úprimnú morálnu podporu a to, čo si uviedol, aby som neklesal na duchu, tak to si píš, že mňa len tak ľahko neodstavia. Už od malička som sa musel prebíjať samými zákernosťami a podrazmi, takže na jednej strane mi to škodilo tým, že som nemal nijakú podporu ani od vlastných bratov, ale na strane druhej ma to takpovediac hnalo o to viac sa pobiť za spravodlivosť.

    Lebo ja na rozdiel od mnohých kresťanov, sa pred mojimi známymi neotŕčam v kostole a nesprávam sa farizejsky ako oni, že sa bijú po hrudi, akí sú horliví kresťania a sotva vylezú z kostola, tak už z nich srší sama zloba, závisť, ohováranie a nenávisť. (Radšej do kostola medzi takýchto falošníkov nechodím, ale desatoro sa snažím v plnej miere dodržiavať. Pochopiteľne, že nie som svätec, ale aspoň si svoje chyby priznám).

    Laco

    publikované: 20.11.2009 20:10:57 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. milhal
    Veľmi presne si to vystihol.
    Mimochodom, nie je to zvláštne, že takmer všetky média o tom mlčia? Nebude to tým, že USS im za to niečo prisľúbil?

    Laco
    publikované: 20.11.2009 20:18:20 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. pripomienka
    mily Laco, velmi dobre sa mi cita aj to Tvoje vyznanie. Je vidno ze si ozajstna osobnost. A clovek. Veriaci. Lebo veris ze Ja som hoci mozno ani nevies co tym chcem povedat. Ale to neva. Chcel by som Ta vsak upozornit ze spekulovanie o tom ci USS niekomu nieco prislubil za mlcanie, nie je nas problem. Ten sa nachadza v uplne inej sfere.
    publikované: 20.11.2009 20:40:58 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  21. robentin
    Ten sa nachadza v uplne inej sfere.

    Tak to teda máš pravdu a ak sa nemýlim, tak aj viem načo narážaš. Poštvať proti sebe ficka a ešte aj medzinárodné súdy, tak to by bola poriadne tvrdá kapusta!!!

    Laco
    publikované: 20.11.2009 21:17:32 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. Pozrite sa na komentáre
    publikované: 20.11.2009 23:14:46 | autor: USS (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. Robentin: Nevyznám sa vo výrobe železa, len teoreticky. zato v
    zákonoch a možnostiach vyjednávania som vcelku silná v kramflekoch. preto ti vravím, že tuto na blogu rečniť a posudzovať, že sa blogerka čokomilka v čomsi nevyzná-to vieš. Ale bojovať ako homo sapiens sapiens v riadnom tvrdom odborárskom jednaní - tak do toho si si ani raz neomočil. Máte tu len kopu štvavých nasrdených rečí a ale skutek utek. Tým mám na mysli, že ste neboli schopní využiť ani to, čo vám poskytuje kolektívna zmluva. Amen.
    publikované: 21.11.2009 00:25:37 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  24. cokomilka
    S týmto s Tebou 100 % súhlasím. Ešte, keď som tam pracoval, tak som zamestnancov dokonca verejne na mítingoch pred prezidentmi spoločnosti vyzýval, aby nenechali so sebou takto kmitať a všetci iba čušali.
    Každý jeden zamestnanec mal na pamäti iba to, že keď sa ozve, tak si pohorší. Teraz majú to, o čo praktický koledovali.

    Je mi strašne ľúto toho kolegu, a jeho rodiny, že sa takto rozhodol konať, lebo tým iba ešte viac sťažil život svojim pozostalým, hoci na druhej strane ho veľmi dobre chápem, keď sa nemal na koho obrátiť. Tak ako to aj v článku uvádzam veľkú viny na tom majú odbory a hlavne ich funkcionári.

    Ja som z odborov vystúpil hneď ako si zvolili za bossa Grubera, lebo som ho mal poriadne prefiltrovaného a vedel som, že od tohto človeka sa ľudia ničoho dobrého nedočkajú.

    Laco
    publikované: 21.11.2009 04:07:52 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. Hanba
    Ako spieval Karel Kryl :A s hubou rozmlácenou dnes zůstali jsme němí,

    ne, nejsme na kolenou - ryjeme držkou v zemi! toto sa preesne hodi na nas
    publikované: 21.11.2009 08:28:08 | autor: Robos (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. Robos
    Robo vidíš a predsa sa nájdu aj takí, ktorí ešte podrýpavajú.
    Konkrétne tento tu: Laci už som ti to včera pripomenul, že aj ty si bol odborársky predák .Keď na teba skríkol šéf tak si zdupkal a teraz radíš
    Reagovať | no ta co |
    21.11.2009 8:10 | Oznám správcovi | Odkaz

    Napísal som mu toto: Mám rád, keď niekto píše v anonymite a ešte drísta hlúposti.

    Nože sa vytiahni z tej Tvojej ulity a vyjdi s konkrétnymi vecami, lebo toto čo píšeš je konina a Ty to dobre vieš.
    Ktorý to šéf podľa Teba na mňa skríkol a ja som zdupkal? Nebolo to práve naopak, že Bergaverovi a Polákovi som liezol na nervy, lebo som im vytýkal, že VP potrebujú urýchlene modernizáciu? A, že, preto sa títo páni dohodli s odborovým tajomníkom Milanom Kočišom, aby ma spolu s Gruberom vytlačili zo stoličky predsedu VP? Takže najprv si prever skutočnosti, kým niečo napíšeš, a pokiaľ to robíš iba preto, že sa niekomu vtieraš do zadku, tak to iba potvrdzuje aká si Ty špina. (Už toto Tvoje: no ta co - hovorí samo o sebe, že sa k takýmto veciam stávaš takto, že keď Ti niekto náhodou vyvráti Tvoj názor, tak si povieš: no ta co aspoň som do neho p@diebal.)

    Robo ja aj tuším, že kto sa to za tým skrýva. Myslím si, že to je predseda závodného výboru VP

    Laco
    publikované: 21.11.2009 08:55:06 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. kometar
    Aj ja mam bratranca, ktory pracuje v US Steel a realita je taka, ze buzerovanie a kontrolovanie je tam pravidlom. ZAmestanec oznami sefovi, ze na stroji je vada a on bez slova odide. Na dalsi den sa vrati a robi zapis o tom, ze pracovnik pracuje so strojom, ktory nie je opraveny. Potom krati plat. Prvorada je buzeracia a stres, je malo zamestnancov a tak ostatni pracuju aj na 2 a viacerych poziciach. Potom je samozrejme, ze dochadza k urazom ,pretoze clovek to nestiha. Kazdy 3 kolega je udavac a iba striehne a hned sa chodi zalovat. Ani za komunistov to tak nebolo. V US Steel su sice odbory, ale nie pre zamestnancov, ale pre zamestnavatela.
    publikované: 21.11.2009 13:46:57 | autor: info (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. info
    Aspoň sa tí nezainteresovaní ľudia môžu presvedčiť, že je to skutočne tak, ako som to opísal.

    Laco
    publikované: 21.11.2009 15:03:01 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. čokomilka,
    precitala si si z mojho blogu aspon ciarku ked si sa tu do mna tak pustila?
    publikované: 21.11.2009 20:15:42 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  30. robentin
    Škoda, že si neuviedol text, ktorým sa Ťa čokomilka tak dotkla, lebo verím, že by som dal medzi vami dvoma tento spor do poriadku. Predsa každý máme svoje chyby a svoje názory, tak si treba vypočuť svojho oponenta. Nestačí, že politici nevedia medzi sebou komunikovať, že sú niektorí horší ako besní psy? Tak ešte aj tu slušní ľudia, ktorým v podstate ide o rovnakú vec, tak sa idete hádať a dobre, že nevytiahnete na seba ešte aj nejaké zbrane!!!

    Toto skutočne nikám nevedie. Často sa stáva, že práve pri takýchto písaných odkazoch sa veľmi ľahko stane, že druhá strana si napísaný odkaz vysvetli po svojom a už je oheň na streche.

    Laco
    publikované: 21.11.2009 20:52:45 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. objektivita
    Laci, ale ona ten moj blog tusim fakt ani len neotvorila. Inak by totizto asi sotva mohla reagovat na mna hentak. A vraviet mi tu ze ja len recnim na blogu a skutek utek. Ved ja tiez bojujem ako Ty a este aj inak -.
    publikované: 21.11.2009 21:10:51 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  32. robentin
    OK je to viem pochopiť, ale ako som už písal predsa len by som to vedel posúdiť lepšie keby som videl, že čo Ti ona napísala.

    Laco
    publikované: 21.11.2009 22:03:03 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. pitekantrop
    Laco, vsak tu jej reakciu na tu moju pochybovacnost si cital, nie? Je to ta ktora sa zacina ze sa nevyzna vo vyrobe zeleza. A co sa ma (povedane Tvojimi slovami) dotklo, som predsa napisal v komentari OBJEKTIVITA - tak celkom dobre neviem co este chces vidiet? Vsak som ju skoro odcitoval -: (...) to vies. Ale bojovat ako homo 2x sapiens (...) - akoby sme boli dajaki ozembuchovia ci co...
    publikované: 22.11.2009 22:09:47 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  34. robentin
    Aj toto je jasný príklad ako vznikajú nedorozumenia. Veď ja som Ti písal,že škoda, že neviem, čo si Ty jej napísal a Ty tvrdiš, že ja som čítal. Lenže tu je dôkaz, že Ty si jej písal zo svojeho blogu a ja som to nečítal:

    čokomilka,
    precitala si si z mojho blogu aspon ciarku ked si sa tu do mna tak pustila?
    publikované: 21.11.2009 20:15 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)

    Takže si myslím, že zbytočne to tu budeme teraz nafukovať, lebo už aj tak to nezmeníme. Možno, že Čokomilka mala tiež zvažovať slová, no ale možno pri inej príležitosti si ešte padnete do náručia.

    Laco
    publikované: 22.11.2009 22:36:56 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. emocionalita
    Laco, davas mi za vinu nieco v com som vlastne nevinne. Ved čokomilky som sa len spytal ci teda citala vobec nieco z toho co som napisal na adresu tej luzy ked tu po mne hentak vystartovala. Div ze mi nezacala rovno nadavat. Nemysli si ale ze sa na nu hnevam, to nie, :) bud bez obav. Ale za to ze ona je kapanek popudlivejsia predsa nemozem ja. Nikdy predtym som s nou nekoverzoval. Zo svojho blogu som jej nic nepisal. Len tu pod tymto Tvojim (podla nej strasne dlhym) clankom. Ktory je mimochodom napisany s citom a na urovni co sa o jej reakcii (na moju malickost) veru neda povedat.
    publikované: 23.11.2009 08:34:17 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  36. kamen urazu
    Laco, este raz si pozorne precitaj moj komentar POCTA (NE)PRIATELOM SPOLOCNOSTI - hlavne jeho posledne 3 vety - ta posledna sa čokomilke zjavne nepacila -.
    publikované: 23.11.2009 08:46:07 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  37. kamen urazu 2
    A mimochodom, napisal si mi (21.11.2009 22:03): "to vedel posúdiť lepšie keby som videl, že čo Ti ona napísala." A potom mi pises (22.11.2009 22:36): "Veď ja som Ti písal,že škoda, že neviem, čo si Ty jej napísal a Ty tvrdiš, že ja som čítal." Ale ved Ty si mi predsa pisal (21.11.2009 20:52): "Škoda, že si neuviedol text, ktorým sa Ťa čokomilka tak dotkla," - takze (objektivne vzate) sam si taktrosku na vine tomuto nasmu malickemu nedorozumeniu. Ale neva, :) hlavna vec ze uz Ti je jasne na co sa čokomilka tak nasrdila. Teda aspon dufam ze je tomu tak. Celkom dobre by bolo keby sa aj ona k tomu vyjadrila. Ale toho sa asi uz nedockame. Amen, tak totizto zakoncila tej svoj nastvany komentar...
    publikované: 23.11.2009 09:15:01 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  38. robentin
    Vidíš, keby si bol ženského pohlavia, tak by som sa vôbec nedivil Tvojim reakciám, ale takto to musíš predsa chápať zo ženskej logiky. Predsa veľmi dobre vieš, že ženy nám mužom nedajú nikdy nič za pravdu a najmä nie vtedy, keď im oponujeme a hádame sa s nimi.

    Aj v Tvojom prípade je celkom možné, že keby si ju nebol nazval luzou, tak by si mal svätý pokoj a mohol si predísť tejto šarvátke.

    Laco
    publikované: 23.11.2009 10:23:21 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. šarvátka ???
    Laco, ake moje reakcie?, ved ja som sa čokomilky len, myslim ze nanajvys slusne, opytal ze ci sa vobec kukla na moj blog ked sa na mna tak vyrutila. Snazil som sa o normalnu komunikaciu aka je medzi ludmi vskutku normalna. O luze som hovoril v suvislosti s tym Tvojim clankom. Oznacil som tak tych na koho sa stazujes: prehniti manazeri a prehniti odborari (ktori, ako komentuje Info, su tam nie pre zamestnancov ale pre zamestnavatela: cele je to postavene na hlavu, tak sa zda).
    publikované: 23.11.2009 11:25:34 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  40. robentin
    Veľmi dobre Ťa chápem, ale uvažuj, čo Ti mám na to odpovedať?

    Skús ešte napísať jej priamo na jej blog, že nech nebude tvrdohlavá a že chceš aby ste si to rozumne rozobrali, lebo nič rozumnejšie ma už nenapadá.

    A, keď nie tak na to zabudni, veď život ide ďalej a je celkom možné, že ešte bude priestor kde sa bude môcť Čokomilka znova vyfarbiť a potom sa uvidí, že či sa v Tvojom prípade iba sekla, alebo je taká, aká je – jednoducho hašterivá.

    Laco

    publikované: 23.11.2009 11:37:58 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. delegát
    Vies Ty co? - Napis je Ty ak chces. :) V mojom mene ju teda popros nech sa na mna nehneva, spravis to pre mna? - nech Teba kusne a nie mna! :)
    publikované: 23.11.2009 12:56:56 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  42. robentin
    OK spravím to. Mimochodom psov sa nebojim, takže ženského uhryznutia sa už duplom nebojím.

    Laco
    publikované: 23.11.2009 14:12:28 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. pozvánka
    bude chciet. Myslim vsak ze Ti povie ze to nepotrebuje dalej rozoberat. Ale za pokus to stoji: mohla by to byt dobra diskusia. Odkaz jej ze si to s nou rad rozdam. A nebudem ju pri tom ani ponizovat. Ako napr tuna jedno zosobnenie poondiateho privilegovaneho trpajzlika v kapitole JUSTICE AMEZ SO TOTE RIEN (Spravodlivost miluj nadovsetko), clanok 6LXXXVII. Ako sa do hory vola tak sa z hory ozyva - ved som gentleman. :)
    + http://robentin.hlava.sk/article.php?article=768
    publikované: 23.11.2009 18:24:13 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  44. ---
    Tak som sa potesil Tvojej iniciative a rychlo som odpovedal ze mi vypadlo uvodne podakovanie, tu je: Dik, si kamos :) ze sa za mna obetujes. Som zvedavy ci bude ... - a tu uz pokracuje moja pozvanka. Dufam ze bude uspesny a uzijeme si to s nou, pridas sa? :)
    publikované: 23.11.2009 18:29:40 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  45. robentin
    Zhruba o 15:30 som jej odoslal správu na jej súkromný blog, zatiaľ som nedostal odpoveď.
    Laco
    publikované: 23.11.2009 18:54:55 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. otvorenost
    A mohol by si sem odcitovat co si jej odoslal? - dik.
    publikované: 23.11.2009 18:59:18 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  47. asda
    v
    publikované: 24.11.2009 15:05:12 | autor: asd (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. pozastavenie sa
    Laci, vies co ma na Tebe zaraza? Ze tiez si sa zachoval (bez urazky) ako taka zena: tiez ako ona ani Ty mi asi nedas za pravdu ze tomu nasmu malickemu nedorozumeniu si sam taktrosku na vine. Nevysvetluj si vsak tento moj komentar v zlom, za to ako si sa staral v USS mas moje vrele sympatie. Pripominam to tu aby, ako v pripade čokomilky, nevznikol dalsi ohen na streche.
    publikované: 25.11.2009 09:04:36 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  49. robentin
    Veľmi dobre Ťa chápem, lebo Ťa neprávom urazila. Aj mňa by naštvalo také vyjadrenie z jej strany, ale napíš, čo mám robiť, keď ani nereagovala na moju výzvu? Jedine, že jej znovu napíšem a v úvodzovkách sa jej poďakujem, že aká chce byť pravdivá a pri tom ani jej nestojí za to odpovedať na výzvu.

    Laco
    publikované: 25.11.2009 09:19:43 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. co robit ?
    nechat ju na pokoji. Lebo nasim problemom nie su ti druhi, nasim/ mojim/ Tvojim problemom je oslobodit sa. Oslobodit sa od zbytocnych tahanic a sporov a s upnotou myslou k Nemennemu sa svojou kazdodennou snahou (o volaco) priblizovat idealu obycajneho cloveka. Lebo sme "len" obycajni ludia, Ty a ja. Aj vsetci ostatni, len si to neuvedomuju (tak ako treba). Epiktetovsky clovek, ozajstny pan a ozajstny sluha, bojujuci kral medzi otrokmi, toho aj Nietzsche uznaval. K tomu pojmu pozri clanok 8LXI v epistole CLOVEK NIE JE CLOVEKOM ALE KUS DOBYTKA
    + http://robentin.hlava.sk/article.php?article=751
    publikované: 25.11.2009 11:59:29 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  51. oznamujem, ze mne neprisla ziadna sprava-ani od robentina ani od serencu.
    .
    publikované: 25.11.2009 18:23:25 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  52. K jadru nasej "šarvátky"
    Nevadi. Nech je to ako chce, hlavna vec ze sa (z tejto nasej konverzacie tutohla na blogu) dozvedela ze ju tu riesime :) a bolo by celkom dobre keby aspon odpovedala na moju prostu otazku ci teda citala vobec nieco z toho co som (na svojom blogu) na adresu tej luzy (aka vladne aj v USS) napisal ja ked sa do mna tak tvrdo :) pustila, chcem toho tak vela?
    publikované: 26.11.2009 11:48:44 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  53. robentin - nebudem sa niekomu tlačiť do zadku, len preto, že sa cíti urazená...
    Ahoj Robert,

    nechceš toho veľa, ale vidíš, že to nemá význam ďalej riešiť. Veď som Ti odoslal jej odpoveď na moju adresu, a ja s takouto osobou už nemienim ďalej komunikovať.

    Prajem Ti pekný deň

    Laco
    publikované: 26.11.2009 13:42:37 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. Začalo sa to takým pekným, úderným článkom a skĺzlo to do osobných
    zbytočných ťahaníc.

    Apropo: spomínam si na časy, keď som tiež reagovala na nejaký Čokomilkiin výrok v Blogzine, bez toho, aby som si ho prečítala v celom kontexte, dosť prudko som reagovala - a potom som sa jej o týždeň ospravedlňovala v odkazovke.

    Urobila som veľmi dobre. Je to jedna z najskúsenejších a najrozhladenejších blogeriek a mimo toho fajn kamoška.

    :-)

    Zdravím, chlapci, to iba tak na okraj.
    publikované: 26.11.2009 13:54:42 | autor: Rozprávka (e-mail, web, neautorizovaný)
  55. Terč: ako to, že si si dovolil preposielať môj mejl komusi, hoci s me sa na tom vôbec nedohodli.
    Poznáš vôbec protokol pri zachádzaní s obdržanou poštou? Toto sa na webe nerobí. To je teda poučenie pre teba.
    Ďalej: doteraz si mi nevysvetlil, odkiaľ poznáš moju mejlovú adresu.

    Item: nerobte tu z komára somára, oukej? Dohodneme sa takto?
    publikované: 26.11.2009 14:06:25 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  56. Rozpravka - dík.
    :D
    publikované: 26.11.2009 14:07:40 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  57. Sa tu len popod nos usmievam a spomínam na časy, keď som na blogzine vehementne bojovala za slobodu slova.
    :-)
    publikované: 26.11.2009 14:10:52 | autor: Rozprávka (e-mail, web, neautorizovaný)
  58. Rozprávka
    Ako som mal reagovať, keď mi Čokomilka priamo napísala, že sa so mnou odmieta na túto tému baviť? (Mimochodom som robil všetko preto, aby sa tu nik necítil ukrivdený.)

    Laco
    publikované: 26.11.2009 14:32:57 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  59. Laci, vieš, že si Ťa vážim, ako priameho, čestného a otvoreného človeka,
    ale mám rada aj Čokomilku, lebo je tiež rovnako priama, otvorená a čestná.
    Je mi to zvláštne, že práve ten bloger/blogerka, ktorých mám rada, nenachádzajú spoločnú reč.

    Aj keď, zas na druhej strane, sú mi omnoho milšie tieto strety názorov, ako nejaké podlizovanie sa.
    :-)
    publikované: 26.11.2009 14:41:45 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  60. cokomilka
    Tak to teda je pre mňa veľkým prekvapením, že Vy taká skúsená a neviete takú jednoduchú vec. Predsa si pozriem zoznam blogerov a podľa abecedy nájdem koho chcem.

    Ospravedlňujem sa Vám pokiaľ som Vám nechtiac ublížil, lebo robertinovi som iba napísal to, že sa so mnou odmietate baviť o tejto záležitosti.

    Laco
    publikované: 26.11.2009 14:42:52 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  61. Rozprávka
    Za mojej nie príliš dlhej éry v takejto komunikácii som už minimálne 20 diskutérom napísal, že pri takejto forme komunikácie môže veľmi ľahko dôjsť k nepochopeniu a preto je najlepší osobný kontakt, kde si to môžu vyjasniť bez emócii z oči do očí. (Lebo písaný text sa nie vždy pochopí tak ako to jeho autor myslí a prezentuje.)

    Laco
    publikované: 26.11.2009 14:51:27 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  62. Rozpravka
    Zuzka,
    ja dúfam, že už teraz cokomilka nebude takto ostro reagovať a že pochopí, že tu nebolo nič osobné.

    Laco
    publikované: 26.11.2009 14:56:56 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  63. Laci, ja tu len rozmýšľam, prečo sa to skĺzlo z tej vcelku aktuálnej témy do osobnej.
    Dvaja inteligentní ľudia, čo sú na úrovni, si dokážu vždy všetko vysvetliť, bez toho, aby sa jeden druhému stali kamienkom v topánke.
    Pekný deň, mám ešte čosi na vybavovanie.
    :-)
    publikované: 26.11.2009 15:05:53 | autor: Rozprávka (e-mail, web, neautorizovaný)
  64. brutalna reakcia
    ahoj Rozprávka, prosim Ta prehovor Čokomilke do duse a povedz jej nech mi aspon odpovie, a teraz sa idem opakovat, na moju prostu otazku ci teda citala vobec nieco z toho co som (na svojom blogu) na adresu tej luzy (aka vladne aj v USS) napisal ja ked sa do mna tak tvrdo :) pustila. Prosim, prosim, budes taka dobra? ..., a povedz jej aj ze nech Laca laskavo nenapada a neohana sa tu dajakym protokolom pri zaobchadzani s obdrzanou postou lebo sama "asi" velmi dobre vie ze ona mu napisala (resp co mne Laco od nej preposlal) len tolko co napisala v komentari 25.11.2009 18:23, ani o ciarku viac!

    ps: keby Čokomilka bola chlap, tak jej rovno poviem ze nech sa nespráva jak taká urazená piča! - ponatno?

    pps: sorry Laci, Ty sa to tu pokusas zehlit :) a ja tu lejem olej do ohna. :)
    publikované: 26.11.2009 15:13:19 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  65. Môj drahý Robentin, ja som si už na tomto blogu užila dosť chvíľ,
    keď do mňa tlačil jeden, či druhý, ba aj tretí, alebo štvrtý, aby som dohovorila tamtomu či onomu! A čo som ja žehlička, aby som žehlila za iných, čo si medzi sebou napísali? Veď aj to bol jeden z dôvodov, prečo som tu zbalila svoje kufre a obzerám sa po kĺudnejšom mieste.
    Čokomilka ma nepotrebuje ani ako dohovárateĺa, ani ako obhajcu, ani ako žalobcu, je natoľko inteligentná a samostatná, aby sa vedela zariadiť sama.

    Inak aj Tebe pekný deń.
    publikované: 26.11.2009 15:48:35 | autor: Rozprávka (e-mail, web, neautorizovaný)
  66. Rozprávka
    Zuzka,
    veď to. Tuším, že som to aj obom napísal, že sa správajú ako malé deti na piesočku, ktoré sa naťahujú o sprostú formičku.

    Laco
    publikované: 26.11.2009 16:03:18 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  67. robentin
    Robo,

    no teda nehnevaj sa, ale teraz ani ja neviem o čo Ti vlastne ide?

    Lebo to slovo pi.. si si skutočne mohol odpustiť. A miesto toho robíš skutočne to čo si aj uviedol: prilievaš olej do ohňa.

    Laco
    publikované: 26.11.2009 16:10:35 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  68. Laci, asi takto: ak je jeden oheň a druhý olej, tak ty nebuď bandaskou,
    čo ten olej nosí.
    :-)
    Tuším som vymyslela nový aforizmus.
    publikované: 26.11.2009 16:12:07 | autor: Rozprávka (e-mail, web, neautorizovaný)
  69. A ešte čosi - na tomto blogu sme si už užili dosť hrubostí, vulgárnosti,
    osočovaní a urážok. Myslím si, že je načase, aby sa tu niekto Čokomilke VEREJNE OSPRAVEDLNIL!

    publikované: 26.11.2009 16:16:33 | autor: Rozprávka (e-mail, web, neautorizovaný)
  70. Rozprávka
    Zuzka presne ako píšeš,
    no, ale spor medzi nimi vznikol kvôli mojim názorom na to, čo sa udialo v USS a preto som to chcel uviesť na pravú mieru.

    Laco
    publikované: 26.11.2009 16:19:35 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  71. Rozprávka
    Zuzka,

    podľa toho čo sme si tu už prečítali, tak o tom veľmi pochybujem, že sa niečoho takého cokomilka dočká.

    Laco
    publikované: 26.11.2009 16:25:15 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  72. o co vlastne ide
    ahoj Laci, ta BRUTALNA REAKCIA.., v tomto podani ani trochu nie je vulgarna, nenechaj sa tym slovom pomylit! :) Sustred sa na to co som napisal v prvom odseku: ... na moju prostu otazku .., a komu? Čokomilke nie, odkázal som jej to po jej kamaratke, akoby medzi recou, akoby nevyslovene, do ps. Ved pozri ako je ten komentar cely postaveny, neslusny som len na oko! :) Nie som na nu nastvany, :) a dovol aby som Ti volaco pripomenul: Krava... - Laci, podobne ako Ty aj ja som sa o nej len tak vyjadril. S tym rozdielom ze ja tu takto verejne, :) ale nic v zlom! Ved je to trapne ako sa boji tej otazky, :) a Teba tu bude kefovat kvoli dajakemu protokolu, :) no ze sa nehanbi! A ta jej kamaratka spolu s nou. Tak dockam sa tej odpovede?! Pravdepodobne nie.., :) svoju hru na slepu babu budu radsej kamuflovat slusnym spravanim, :) su to ale pokrytci, no nie? :)

    ps: A teraz, ako som sa prihlasil do systemu, citam tvoju spravu.., vidim ze si na "mojej" strane, dik. :) Zaujimave vsak je ze hoci sa psov nebojis.., no ale dobre, ved sme gentlemani.
    publikované: 26.11.2009 21:52:17 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  73. Víte co mi osobně vadí nejvíc páni a dámy?
    To, že publikovaný příspěvek, spočátku komentovaný k vlastní problematice, se na blogu pravdivom, kde se lže až až, zvrhne ve vyřizování si účtů a osobní korespondenci dvou a více blogujících, ve věci absolut odtažité od samotného příspěvku.
    Voběsil se člověk, nešťastnej, protože všechno vodmakal, a vodstřelil ho nějakej mlíčňák, kterej se neumí postavit čelem a nést zodpovědnost, kariérista neschopnej, kterej neumí nic jinýho než americky a lízt do prdele.
    A už vidím, jak se ho někdo zastane, metalurga. To, že zodpovědnost hodil na druhýho, aby se udržel by ho stálo místo.
    Víc nejdu psát.
    A do Cokomilky se, vážení nenavážejte jen proto, že má jinej názor.
    Nebo sem napište, že chcete pouze souhlasné komentáře k odborovýmu hnutí u Jústílky, a já to ani číst nebudu a půjdu do postýlky.
    I tak Ajojček všem. Nelíbí se mi průběh diskuze, tak jdu.
    publikované: 26.11.2009 22:27:40 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  74. Mito
    Ďakujem.
    Ďalší komentár nájdeš v mojom dnešnom príspevku na blogu:
    Milanom k dnešným meninám...

    Laco
    publikované: 27.11.2009 08:52:26 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  75. Voběsil se člověk, ...
    ... ho nějakej mlíčňák, kterej se neumí postavit čelem a nést ... A do Cokomilky se, vážení nenavážejte jen proto, že má jinej názor. ...

    hmmm..., niekto tusim nevie citat..!

    Mito, len tolkoto, O CO VLASTNE IDE v tejto nasej malej "šarvatke", -: co myslis, je az tak tazke (pre charakterneho cloveka) postavit sa k mojej vyzve celom a odpovedat na, prizvukujem to tu uz minimalne 4 raz, moju prostu otazku ci teda citala vobec nieco z toho co som (na svojom blogu) na adresu tej luzy (aka vladne aj v USS) napisal ja ked sa do mna tak tvrdo :) pustila, chcem toho tak vela? - Viem ze nie, :) uz Laco mi to povedal. Tak preco tiez branis toho mlíčňáka, haaa?
    publikované: 27.11.2009 21:49:49 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  76. odkaz
    pre mojho neznameho sympatizanta, :)

    Keby si uviedol e-mail, mohli by sme sa aj lepsie pozhovarat. Alebo mozem na tuto temu zalozit clanok a podiskutujeme na tuto temu tu na blogovisku ak si za. Lebo na tom co vravis je kus pravdy, tej takej psychologickej: - Čokomilka je odborárka asi len v prestrojení a Rozprávka jej zástupné (rovnako odporné) ja.

    ----------
    Dátum: 2009-11-28 19:57:22
    Autor:
    Predmet: ahoj, robentin - pravdu máš Ty !

    Text:
    A nie tá manipulatívna, diktátorská eštebáčka čokomilka, čo si o každom zháňa osobné údaje. A pubertálna dôchodkyňa rozprávkarka, čo sa hrá na zaslúžilo národnú umelkyňu s tými plytkými drístami. Z miťa si nič nerob, nikdy nechápal súvislosti.
    publikované: 29.11.2009 11:34:11 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  77. no toto,
    co sa tu clovek nedozvie...robentin,bloger nie je povinny reagovat, ak nechce,kapisto? no aspon vidime, aky si bloger ty a na co mas, uf a ble :)
    publikované: 29.11.2009 15:27:18 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  78. Robentine,
    chápu jen souvislosti, které si umím představit. Nejsem jasnovidec, ani neholduji mágii. Bylo napsáno to, co bylo napsáno. Nepracuju v ocelárnách košických.
    Klidně si zveřejňuj co chceš. Ale jestli si myslíš, že dneska nejsou eštébáci, možná hnedle vedle Tebe, tak jsi naivní blázínek. Jenom se jim říká jinak!
    Vidí Tě i dneska!
    publikované: 29.11.2009 18:00:57 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  79. argument
    Dionea, samozrejme ze bloger nie je povinny reagovat. A ani som to necakal, lenze Čokomilka zareagovala a tak som sa jej potom (podotykam ze (normalne slusne a) strucne spytal, ci teda citala vobec nieco z toho co som (na svojom blogu) na adresu tej luzy (aka vladne aj v USS) napisal ja kedze sa na mna tak vyrutila, - kapisto? - Dufam ze ano. Lebo ak nie, potom si blba :) a dalsia diskusia medzi nami je zbytocna. Amen.
    publikované: 30.11.2009 01:15:36 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  80. paranoja
    Mito, nie som tak naivni blazinek :) aby som nevedel ze kazdy jeden koho stretnem, česť vynimkam, (svojim sposobom) funguje ako taky estebak: nieco na sposob agenta Smith-a ak si videl The Matrix, vynikajuci film.., ten ma vela do seba.
    publikované: 30.11.2009 01:45:32 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  81. robentin, ak nie si BLBY ty, tak mozno pochopis,
    ze ani na Tvoju otazku, ci citala Tvoj blog, nemusi odpovedat, kapisto? :)) takze ani reakcia na Tvoju reakciu nie je povinna a podotykam, ze tak to je s reakciami na blogu aj na opakovane invektivy ;)

    pekny den Ti prajem!
    publikované: 30.11.2009 10:00:09 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  82. Dionea,jedeš, děvče:-))))
    A vytoč ho pořádně!!!! Do červena))))To miluju.
    Jako v osumdesátým devátým, když se mně poliričtí vězni u Plechánka ptali, že to tu máš za ty dvě p...če? A já, že todlencta je z vysoký Ministersva nitra a tandlencta z Lomonosovky))))))
    Byly jsme dál kamarádi, voni mne před tím v uniformě moc neviděli, ale v těch hektických dnech jsem si to nenechal ujít. Žena mi potom opovrženíhodně, že s kým se to kamaádíš? A já, že s dizidentama, co možná budou prezidentama.
    V ten den jsem byl za asketika :-)))))Bylo to 18.listopadu. Žádnej koidor, ani náhodou!
    publikované: 30.11.2009 12:18:43 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  83. uvod k teorii a praxi vseobecneho kokotizmu
    Mito, :) tento svoj komentar venujem Tebe!

    Ladislav Serenča napisal krasne ludsku reportaz o pomeroch v US Steel v Kosiciach, byvale VSŽ. Z toho ako v uvode (v zatvorke) zdovodnuje svoju "nechapavost" je vidno - ako je bezne u normalnych ludi -, ze citlivo vnima aj zavisle postavenie odborovych predakov. Ved tiez su to len (velmi lahko nahraditelni) zamestnanci. Ako jednotlivci pre firmu vlastne celkom bezvyznamni. A preto svojim kolegom vycita ich ne-solidarnost: nepostavia sa jeden za druheho ked sa niektoremu z nich krivdi. Na svojom vlastnom priklade (s byvalym sefredaktorom vnutropodnikoveho casopisu) sa snazi dokazat ze je to celospolocensky problem lebo aj inspektorat prace ma bezpecnost na pracovisku ved asi viete kde. Viac mu totiz zalezi na tom aby pan Serenča nebol nahodou kvoli svojim tymto aktivitam vyhodeny z roboty. Zaverom tymto celym frustrovany autor s nadejou dodava ze citatelovi je hadam jasne kde je pes zakopany. A tu prichadza na scenu Čokomilka. Svojim usmernovanim. A opovazde sa vyjadrit dajaku pochybnost o jej uvedomelosti. Jedna malicka poznamocka na jej adresu ju urazi skoro do krvi. Nie je s nou reci a ostatne rovnako nachylne osobky jej v takto vzniknutej "šarvátke" este davaju zapravdu. Skratka a dobre si nedaju povedat ze som sa na nu obratil len jedinky raz a inak ju ma-amvpitchi tak ako ona mna, :) kapisto?, Dionea.., :) asi nie.
    publikované: 30.11.2009 12:24:51 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  84. asi nie, robentin :))
    tusim som blba...dik za objasnenie celeho problemu...tu sa uz nic viac neda riesit :P

    Mito :D ja rada...

    ps to robentin: davas slovam svoj vlastny vyznam bez toho (ved ako inak, kazdy clovek to tak robi), aby si odhalil skutocny zamer autorov komentov....sam si si vyfabuloval ich umysel a z toho vymysleneho sa nahneval a urazil...ak sa nechcu vyjadrit, este to neznamena, ze si ich konanie pochopil spravne...v niektorych pripadoch je vsak asi lepsia ignoracia, pretoze ani vysvetlenie by nepomohlo (ani svatena voda)....potom sa sam nasieras, utocis, robis z komara somara, intrigujes a urazas (asi len vracias svoje mylne pocity z komentov)...zbytocne, ale aspon sme se pobavili a dik za vzruso ;)

    ps2: ty si zena? :D

    ps3: pocas kojenia sa s tebou rada povypravam :D

    ps4: nehnevaj sa, je mi to cele smiesne...nepocitaj vzdy so zlym, ani od cokomilky, ani od nikoho ineho...to je podla mna syndrom starsich (skusenejsich) ludi...nj

    este krajsi den zelam!
    publikované: 30.11.2009 14:11:51 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  85. na lavici obzalovanych
    mila Dionea, Tvoja sebakritika je chvalihodna ale nezdas sa mi uplne blba, :) vysvetlim Ti teda co som si vyfabuloval z toho Čokomilkynho nastvaneho komentaru (21.11.2009 00:25)

    Mimochodom, Laci, ako je mozne ze Čokomilka mohla Tvoj clanok komentovat uz o 09:10 ? hoci (podla udaju o case) si ho publikoval o 14:30 tj az o 5 hodin a 20 minut neskor! - to mi je zahada.

    No, ale spaet k tomu fabulovaniu:

    Vyfabuloval som si ze Čokomilka tu moju poznamocku na jej adresu citala asi halabala ked sa proti mne tak vyrutila. Pravdepodobne sa jej ta moja POCTA (NE)PRIATELOM SPOLOCNOSTI jaksi cela zliala dokopy a mozno, ako tvrdi Laco, sa v nej uvidela ako prislusnik tej luzy, ktovie. Dalej som si vyfabuloval ze ma jaksi zahrnula medzi tych Lacovych spolupracovnikov co na pracoviskach (medzi sebou) hundru ale pri stretnutiach s manazmentom firmy radsej drzia huby (z pochopitelnych dovodov). No, a kedze som si pomyslel ze inak to moze byt celkom rozumna zena, polozil som jej otazku, citujem (21.11.2009 20:15):

    Čokomilka, precitala si si z mojho blogu aspon ciarku ked si sa tu do mna tak pustila?

    Myslim ze som sa k nej spraval nanajvys korektne a, mila Rozpravka, ospravedlnovat sa nema za co :) lebo prejavila sa jak taka piča! ktora o jednani medzi zvieratami rodu homo 2x sapiens vie akurat tak VELGE GULOVE.
    publikované: 01.12.2009 09:16:14 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014