Terč

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Je tu konečne sloboda?

Nie, nie je. Toto by povedali naši prapradedovia o našom terajšom správaní...

 Ako malý chlapec som vyrastal v jednej obci na východe Zemplína. Mal som 9 rokov, keď som sa jedného letného dňa pristavil na našom vtedajšom JRD aby som pozoroval priebeh prác roľníkov pri mláťačke obilia.

 

 Starý pán Hadváb tam obsluhoval dieselový stroj, ktorý svojou obrovskou remenicou poháňal mláťačku.

 Nedalo mi pokoja, že prečo na hospodárskom dvore JRD je obrovský cintorín na prvý pohľad celkom zachovalých poľnohospodárskych strojov??

 

A tu je postreh skúseného sedliaka

   Sedliak ujo Hadváb, ktorý obsluhoval staručkú  ,,Slávku“, bol už na dôchodku, ale ešte poriadny chlapisko, ktorý by si pri šarvátke na tanečnej zábave hravo poradil aj s tromi zurvalcami. Všeobecne uznávaný odborník, a kým neboli JRD, patril medzi 6 – 7 sedliakov v dedine majetnejších od ostatných dedinčanov. Po kolektivizácii dlhé roky dával najavo nespokojnosť s hospodárením na družstve.

Občas ma otec poslal do krčmy pre pivo, aj tam som mal príležitosť počuť kritické slová uja Hadvába na adresu niektorých členov komunistickej strany a im  podobných prisluhovačov.

Komunisti v obci síce neboli nadšení jeho kritikou, ale vedeli, že vďaka aj fyzickým schopnostiam je vari najvhodnejší na obsluhu dosluhujúcej Slávie. Tú totiž museli po každom odstavení neľahko naštartovať oceľovou kľukou, a to už hocijaký zelenáč nedokázal. Rovnako sa uplatnila sila uja Hadvába, keď sa z masívnej remenice dieselovej ,,Slávky“ zošmykol poriadne dlhý a široký remeň: ujo ho nahodil bez problémov.

Keď som sa starkého pri mláťačke opýtal, či nikomu nie je ľúto tých strojov na vrakovisku, chytil ma za plece a popri inom povedal:

– Synku, ja sa toho už nedočkám. Ale tebe želám dožiť sa doby, v ktorej budeš môcť verejne, otvorene povedať svoj názor. Bez obáv, že ťa preň bude niekto sekírovať či dokonca  prenasledovať.

 

  Pri spomienke na túto udalosť som si v duchu položil otázku: čo by na terajšiu situáciu na Slovensku povedal on, alebo jeho kamaráti a či ich otcovia?

 

Vychodňare, zobudzce še! – Dovolím si tvrdiť, že ich reakcia by bola pravdepodobne takáto:  

... ta už neplačce a nenarikajce!

Ako by teda pravdepodobne reagovali naši pradedovia na Slovensku teraz 20 rokov po „nežnej“, keby žili medzi nami?  (Nakoľko mi nie je cudzie ich nárečie, tak ho interpretujem, tak ako mi jazyk narástol), takže asi takto:

– Kec sce še nezobudzili takoj po šidzemnactom novembru, ta še zobudzce aspoň teraz a neumirajce za živa. Stačí, aby sce še ešte raz  tak zišli na namescoch ako vtedy a dali najavo svoju nespokojnojsc. A kec ne, že mace hore nosy, bo sebe nechcece pripušcic chybu... ta potom neplačce jak (prepytujem) posrate dzeci! Ta našo otcové podaktoré ešte aj Ameriku postavili na nohy a vy še nehaňbice takto žic?! Fuj haňba vám!!!

Takže ja na záver iba dodávam: krajane mojo, kec o sebe tverdzice (čujece o sebe všadzi vo švece), že sce mudri a robotny narod, ta hlavy hore, a kec še vam daco nepozdava, ta to dajce znac tim, co to majú na starosci. A nehutorce o svojch problémoch ľem v karčme!

Mace na vyber ešte jednu možnojsc: šecce sebe doma cicho na rici daľej, a može buc, že raz še o to postaraju vašo dzeci.

 

 Ladislav Serenča


Čo nás zahatalo? | stály odkaz

Komentáre

  1. v jednote je sila
    Koho oslovuje tento Lacov narek? - Tak sa mi vidi (ako sa tak divam do vsetkych svetovych stran) ze asi len mna! - lebo Vy nie ste ludia. Vy sa na mna len podobate ale ludmi nie ste, Vy ste zvierata! - Nuz povedzete, na svoju obhajobu, na koho z Vas ucinkuju tie dve podciarknute slova v bode 48 v prvej casti trilogie VO VOJNE S NAPODOBENINAMI CLOVEKA na mojom blogu, najde sa tu taky niekto? - Niekto kto uzna ze mne teda sebareflexia nechyba! A zrejme ani Vam.., ved naco by Vam aj bola dobra? Leda ak tak ako slovo ktorym sa mozete zahnat na cloveka akym som napriklad ja, :) Vy moralna luza!
    publikované: 17.12.2009 15:54:18 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  2. robentin
    Robo máš pravdu,
    a zároveň si mi týmto pripomenul, že toto je to, čo som si mal prečítať, ale ja som to odložil na neskôr a potom som to omylom vymazal.

    A teraz k veci: Robo toto, čo som vybral, tak toto môžeš kľudne dávať na blog aj každý deň. Hlavne ten tretí verš. A nepochopí to iba debil, alebo človek ktorý je bez „chrbtovej kosti“, totiž človek: bezcharakterný.

    Ja osobne som sa celý život snažil riadiť a aj sa naďalej riadim práve takýmito výrokmi aké sú uvedené v týchto troch veršoch:

    Človek totiž koná rozumne a rozvážne
    pretože usilovne hľadá a nachádza
    čoraz jasnejší pojem toho čo je dobré
    spravodlivé a čestné,
    a keď vie čo je dobré
    i sám sa stáva
    dobrým, spravodlivým a čestným.

    Ak sme schopný premýšľať o sebe a o svojom jednaní
    spĺňame jeden z hlavných predpokladov
    osobného rozvoja. Len ak budeme schopný
    vnímať svoje skutky
    analyzovať ich a učiť sa z nich
    budeme svoju osobnosť
    rozvíjať
    pozitívnym smerom.

    Schopnosť sebareflexie,
    teda schopnosť zaoberať sa
    emocionálnymi a medziľudskými otázkami
    a nenechať sa nimi odradiť
    vyžaduje predovšetkým
    kritické vnímanie
    seba samého.

    Robo veľmi pekne Ti za tento dokument ďakujem
    Laco
    publikované: 17.12.2009 16:24:54 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. nad-clovek
    ano Laci,

    Schopnosť sebareflexie,
    teda schopnosť zaoberať sa
    emocionálnymi a medziľudskými otázkami
    a nenechať sa nimi odradiť
    vyžaduje predovšetkým
    kritické vnímanie
    seba samého.

    S tymto vsak suhlasia aj tie zvierata.
    Vravia napriklad:

    > Inak ak niekde napises "bonzovanie" musis
    > ocakavat primeranu reakciu. A to bezohladu na to
    > ci je to pravda alebo nie. Je to proste
    > pejorativne.

    teda onymi emocionálnymi a medziľudskými
    otázkami sa zaoberaju: namiesto seba
    vsak kriticky vnimaju
    mna! :)

    Oni to o tej schopnosti sebareflexie chapu "prilis ludsky" (aby som pouzil Nietzscheho slova) a nie je toho boha ..., pozri prosim Ta 7-mi odsek repliky k3 (najdes ju cez Ctrl-F, su to len 3 riadky ale nutne ich je citat v danom kontexte) v epistole - http://robentin.hlava.sk/article.php?article=863 -, NECHOD S BUBNOM NA ZAJACE A MEDZI PSOV BEZ PALICE. Preto by som predsalen vypichol tie dve slova: Človek totiž ... -: Toto nie su ludia, oni sa na mna len podobaju ale ludmi nie su, su to zvierata!

    PS:

    Laci, tu je ten e-mail na ktory zrejme myslis
    a si ho (ako vravis) vymazal:

    << re: Krava bude stále iba krava!
    <
    < mily Laco,
    < krava bude stale iba krava,
    < to ano. :) Ale rozumej ma
    < spravne: kus dobytka = jeden zo stada,
    < nie je v tom nadavka. Kiezby si ma spravne chapal
    < citaj (spolu so mnou) znova:
    <
    < Clovek (tu na Zemi) nie je clovekom
    < ale kus dobytka.
    <
    < Pozri k tomu aj bod 13.4a
    < v kompozicii BEZ PRAVA NIET PRIMERANEJ ROVNOSTI
    < + http://robentin.hlava.sk/article.php?article=912
    <
    < pekny vecer,
    < Robo
    publikované: 18.12.2009 17:52:53 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  4. robentin
    Robo, no keď povieš, že čo vám všetkým jebe, tak potom od tých ľudí ťažko môžeš očakávať pochopenie.

    Laco
    publikované: 18.12.2009 20:25:18 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. jeden za vsetkych a vsetci proti mne!
    Laci, ako obycajne :) opaet mas pravdu. Ale ved ja som tam (tym neslusnym slovom) len parafrazoval to co mi napisal Peter v e-maily na ktory som mu odpovedal, :) pozri 5-ty odsek repliky k2. A okrem toho, necital si 9-ty odsek tej mojej odpovede? Precitaj si to prosim Ta cele. Pisem tam, citujem, Ja velmi dobre viem aku "primeranu" reakciu mozem ocakavat :) a naschval ! som Vas podpichol (ako ten majster toho vysokeho uradnika, pozri ten odsek nizsie), koniec citatu, Ty to nechapes? Laci, :) chytil si sa do rovnakej pasce, LODE BYVAJU ODFUKNUTE CIERNYM VETROM (a ja zato potom pykam). Pykam za Vas! Aj za Teba Laci pykam. Pykam za Tvoju nechapavost a onu prilisnu ludskost: Čokomilke som položil absolutne korektnu otazku a Ty si mi za nu vlastne vynadal: rovnakym sposobom ako mi "vynadal" aj Peter: vynadal mi ako Ty mne teraz. obom Vam velmi pekne dakujem. ozaj "vrela" vdaka :) za vsetku tu uctu ktoru mi preukazujete...

    PS:

    Pre tych ktorym sa nechce velmi rozmyslat nad tym co asi tak mozu znamenat tie tri bodky na konci, dodavam: Ked ste kokoti tak chodte do.., ved asi viete kde. A orwellove svine si nezasluzia ani moje opovrhnutie. A vsetkych co sa pridavaju na ich stranu, ci uz vedome alebo nevedome, mam za odpad! Lebo to nie su ludia, oni sa na mna len podobaju ale ludmi nie su, su to zvierata!
    publikované: 19.12.2009 09:58:34 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Pykam za Tvoju nechapavost a onu prilisnu ludskost:
    Robo, možno si naivne myslíš, že nie všetko chápem, ale veľmi sa mýliš, ja viem, že prečo si taký podráždený. Aj ja by som takto reagoval, ale už dávno som si povedal, že nad diablom my obyčajní ľudkovia nemáme moc.
    Takže ber to tak, že si Ťa nesmierne vážim za to, že sa nezdávaš, ale ja mám teraz starosti vyše hlavy, lebo zakrátko vydávam dcéru.

    Držím Ti palce v tvojom bojí

    Laco
    publikované: 19.12.2009 10:49:19 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. sebareflexia
    A kto je to ten diabol? Je nim snad byvala studentka filozofie Dionea? (pozri jej komentar pod prvou castou tej trilogie) A co jej profesori? Marcelli (ktorym tu trilogiu zacinam) mi neodpisal ani na jeden (pojebany) e-mail. Zato v medailone ktory o nom davali v televizii vravel ze ho zaujal problem slobody. Leda ak tak falosnej lebo tym problemom som ja! a Ja som aj sloboda: len v Bohu sa mozu mat ludia ozaj dobre a štastne. Konkuruje nam tu vsak privilegovany trpajzlik. A to nie je clovek, on sa na mna len podoba ale clovekom nie je, je to moralne zviera! Moralne v zmysle poslednych riadkov Hayekovho citatu ktory najdes v myslienke 4 pod replikou b29 v tej epistole o zajacoch a psoch. Viem ze ich chapes: len kurva (akou bol aj zastupca zamestnavatela v Lcmg) by mohla zato vykopnut niekoho z roboty. - Pokecame o tom teda neskor ked uz nebudes mat tolko tych starosti. opatruj sa Laci :)
    publikované: 21.12.2009 20:19:54 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  8. robentin
    Ahoj Robo,
    ver, že cítim s Tebou a takisto by ma to hnevalo ako Teba, takýto prístup ľudí, ktorí sa hrakjú na charakterných, ale od toho charakteru sú na míle vzdialení.

    Ale ja teraz prežívam asi najväčšiu krízu v mojom živote, takže sa mi nediv, že nevenujem tejto záležitosti toľko času, ako by som tomu venoval trebárs pred polrokom.

    Laco
    publikované: 21.12.2009 21:39:18 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. neodbytny
    Vydavat dceru je najvaecsou krizou v zivote? - prepac Laci ze sa takto blbo pytam ale dajako sa mi to nezda, zaiste mas na mysli dajake ovela vaznejsie problemy (do ktorych ma vlastne nic). Skoda ze nemas (kvoli tomu) naladu pozriet si tu myslienku 4 z tej epistoly o zajacoch a psoch. Rad by som Ti totizto nieco ukazal: k tej charakternosti ktoru spominas. Tak velmi by som si zelal aby si nezapadol medzi tych "ludi" (tak ako sa to (nakoniec) "podarilo" aj tomu Petrovi). Verim tomu ze citis spolu so mnou a vidim ze mas na viac ! tak mi dovol vyjavit Ti aky je Boh, ten kral z toho podobenstva o Nebeskom kralovstve, milosrdny a nekompromisny zaroven, ako to do seba elegantne zapada! Tak velmi by som si zelal aby si dorastol na obycajneho cloveka ktorym si. aby si sa ozaj uvedomil: ze si niecim viac nez si. Blahoslaveny kto to spravne chape: kto spravne chape moju otazku: co Ta definuje ako cloveka?
    publikované: 23.12.2009 21:06:22 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  10. Robertine, psáno jest v Knize knih,
    že ponížení budou povýšeni a chudí duchem usednou po pravici Jeho! Toho se bojej všichni faráři a kazatelé, hlavně z Rakouska.
    Takže bych to pro Laca neviděl až tak moc tragicky. Však tu psal, že z něj dělaj poslanci městského zastupitelstva a parlamentní sáloví politici blbce, né?
    Laco, myslím to v dobrom, neurážej se! Klidně napiš, že jsem idiot, rád usednu po pravici Jeho!
    publikované: 23.12.2009 22:59:41 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  11. myslienka 4:
    Stat {/podnik} prestava byt
    sucastou utilitarnej masinerie
    urcenej na to aby pomahala jednotlivcom
    co najlepsie rozvijat ich osobnost a stava sa "moralnou"
    instituciou kde slovo "moralny" nie je protikladom
    slova "nemoralny" ale oznacuje instituciu ktora vnucuje
    svojim clenom svoje nazory na vsetky moralne problemy
    ci uz su tieto nazory moralne alebo naopak
    velmi nemoralne. V tomto zmysle je nacisticky
    alebo hocijaky iny kolektivisticky stat "moralny"
    zatial co liberalny stat takym nie je.
    - Friedrich Hayek

    PS:

    Laci, ziadny iny specialny dokument som Ti do posty neposielal. ani teraz ani predtym. E-mail co som Ti kedysi poslal (co si chcel neskor pozriet (ked budes mat cas) ale omylom (ako si vravel) si to vymazal) som Ti prekopiroval do komentara NAD-CLOVEK.

    PPS:

    Laci, doverujem Ti, verim ze citis spolu so mnou. Nemas byt preco sklamany. A netrap sa tym ze Ta nepocuvaju a maju, ako Mito pise, za blbca. To nie su ludia, oni sa na mna len podobaju ale ludmi nie su, su to moralne zvierata! O'Brien a jemu podobni maju len polovicnu pravdu. Chcem aby si to pochopil. To podobenstvo o Nebeskom kralovstve aby si pochopil. ten Peter - vid komentar JEDEN ZA VSETKYCH A VSETCI PROTI MNE! - tiez nebol dajaky bezcharakterny clovek a predsa sa mu "podarilo" zapadnut medzi tych ktory to pozvanie na svadbu odmietli: pozri - http://robentin.hlava.sk/article.php?article=893 -, repliky 11, 13 a 16 na blogu [8/11] - co povies, bolo to jasne a zrozumitelne?

    PS3:

    cez Ctrl-F si daj vyhladat slovo Petko a ukaze Ti to tie repliky.
    publikované: 24.12.2009 00:42:08 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Mito
    Miťo, vôbec sa neurážam, lebo si to napísal presne tak, ako to bolo a aj je. Práve sa chystám do dnešného blogu uviesť vianočný vinš všetkým blogerom, a za tým vinšom chcem zároveň opísať priebeh rokovania mestského magistrátu o mojej petícii týkajúcej sa Luníka IX.

    Laco
    publikované: 24.12.2009 04:51:32 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. robentin
    Ahoj Robo,
    nehnevaj sa na mňa, ale mne sa tie litánie, (ktoré si mi poslal) nechce čítať. Už ako malý chlapec som práve kvôli litániám a ružencu znenávidel kostol a cirkev, keď do zblbnutia, sa opakovali stále tie isté slová a frázy. Chápem, že všetky tie rituály viedli k poslušnosti veriacich, ale mám svoj rozum a tak, ako keď mi nechuti cigareta a preto nefajčím, tak takisto nemienim počúvať papagájov, ktorí sú ešte aj platení za ohlupovanie ľudí. Mne predsa stačí, aby som kresťansky žil a dodržiaval desatoro a nepotrebujem žiadne litánie. Tie nech si farári čítajú sami pre seba, koľko sa im zachce, veď žiadnej inej roboty ani nemajú!!!

    PS. Ale jedno Ti tu predsa len preposielam, toto ma totiž zaujalo:

    Ti hajzli to co ti uznali aby si sa mohol chranit
    bez vycitiek svedomia -[ dozaista
    bez vycitiek svedomia: tak ako som musel aj ja
    podla § 5 ods.1 a § 54 ods.1 Zakona c.313/2001
    o verejnej sluzbe - zlozili slub v tomto zneni:
    Slubujem ze pri vykonavani verejnej sluzby
    budem dodrziavat Ustavu Slovenskej republiky
    ustavne zakony a ostatne vseobecne zavaezne pravne
    predpisy a uplatnovat ich podla svojho najlepsieho svedomia
    respektovat a chranit ludsku dostojnost
    a ludske prava. ]- este obratia proti tebe.
    az tak su skurveni. Ved totizto zrovna oni
    sa usadili v zakone, oni su jeho obyvatelmi a spravcami.
    Obycajny clovek o zakon normalne ani nezavadi
    lenze oni sa naucili jeho slova !!
    a pouzivaju ich ako sipy: nie na to aby sme sa
    dorozumeli. Udupu ta a potom sa ti budu este
    posmievat lebo zevraj na tomto sme sa (kedysi
    takto) dohodli. A nadovazok su aj nehorazne
    bezocivo opovazlivi:

    Som presvedčený, že vieš dôvod – prečo som si práve toto vybral.
    Takže milý Robo, ďakujem Ti za Tvoju prácu, ktorá bola pre mňa prínosom duchovna, ale už Ťa prosím nezaťažuj ma viac takýmito litániami.

    Laco
    publikované: 24.12.2009 04:56:14 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. rozsudok smrti
    ano Laci, viem preco asi si z casti [8/11] vypichol zrovna hentamto o hajzloch: BEZ VYCITIEK SVEDOMIA - to Ta zaujalo. Veru, to nie su ludia, oni sa na mna len podobaju ale ludmi nie su, su to vahabiti! Privilegovany trpajzlik je ich bohom. Vyplyva to aj zo slov tej skolitelky (zo Slovenskeho odboroveho zvaezu): ved si cital - MATE SMOLU - to bola jej odpoved na moju otazku ci moze zakonnik uchranit cloveka pred jeho zlovolou. A pravdu vravi: nemoze. Nemoze lebo primitivna vaecsina sa mojej "naivite" este smeje! Im ani nenapadne aki su (tam tie byvale sudruzky a sudruhovia) tupi! Laci, len toto chcem aby si zobral na vedomie a nepodlahol tej ich nebotycnej sprostosti. Rad by som Ta od toho uchranil lebo ako spravne vravis, nad diablom my obyčajní ľudkovia nemáme moc. Nam zostava len verit. Verit v tie idealy ktore v knihe CESTA DO NEVOLNICTVA zastaval aj Hayek. Ostatne treba uz prenechat vyssej moci. Kiezby si spravne rozumel co pod tou vetou myslim, precitaj si k tomu este posledny clanok tej epistoly o zajacoch a psoch. Su to len 4 riadky. Nic viac od Teba teda uz nechcem, uz Ta necham na pokoji. Ved mame svoj intellectus: tie litanie su svedectvom toho ze to, ze som ich usvedcil z proticlovecenstva, maju v piči! Ak si sami nepomozeme, nikto nam nepomoze, kazdy sa na nas vyserie a splachne lebo ti hajzli maju cloveka vlastne za hovno! A to im neodpustim...
    publikované: 24.12.2009 10:30:10 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  15. robentin
    Robo,
    vieš ja už som z celého tohto diania taký znechutený, že sa mi nechce vyhľadať ani tie 4 riadky.

    Laco
    publikované: 24.12.2009 11:19:05 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. na striebornom podnose
    dobre Laci, tak Ti ich sem odcitujem:

    ' Veru, inak sa s nasou pomocou rozlucte
    ' pretoze v podnikoch kde hlavne slovo maju neveriaci
    ' v tom _povodnom zmysle tohto tajomneho slova
    ' nas nestrpia.

    Aby som ich vsak zasadil to kontextu
    odcitujem Ti tu este ako k nam
    prehovoril Hayek,
    v tej mojej epistole je to
    predposledny clanok:

    ' Ak mame uspiet
    ' v ideologickej vojne a
    ' ziskat si na svoju stranu slusnych ludi
    ' musime najsamprv znovu ziskat doveru v tradicne
    ' hodnoty ktore sme v minulosti presadzovali a obhajovali a
    ' nadobudnut mravnu odvahu vazne branit idealy ktore
    ' nasi nepriatelia napadaju.

    Tot vsjo,
    maj sa Lacko
    a neklesaj na duchu,
    stastne a vesele,
    pa
    publikované: 24.12.2009 11:44:19 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  17. Všem pokoj v duši,
    Lacovi i Robentinovi, všem co se tu diskutujeme. To by neměl bejt důvod na zabíjení. Ale, na druhý straně si myslím, že válka v Íránu bude.
    Jsem moc zvědavej, kolik profesionálů tam ASR vyšle, až půjde vo hubu. Možná chemiky? 4tyři nebo šest?Výsadkovej pluk v Žilině bude bránit Slotu?
    No nic.
    Takže všem příjemný svátky, jezte do polosyta, já se vožeru jako kráva:-)))
    publikované: 24.12.2009 15:39:01 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  18. robentin
    Robo,
    nadobudnut mravnu odvahu vazne branit idealy ktore
    ' nasi nepriatelia napadaju.

    Tú odvahu som už dávno nadobudol, lenže mňa obyčajného človeka nik nepočúva.

    Šťastné a veselé aj Tebe želá
    Laco
    publikované: 24.12.2009 20:33:23 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. Mito
    Ruskí židia to už zariadia, aby vojna v Iráne bola.
    Hoci som si Tvoju správu prečítal až po štedrej večeri, tak akoby som sa držal Tvojej rady, lebo som toho veľmi málo zjedol. (Možno si dôvod domyslíš, keď Ti napíšem, že najradšej by som sa tiež ožral, aby som na nič nemyslel.)

    Príjemné sviatky Ti želá

    Laco
    publikované: 24.12.2009 20:53:53 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. epiktetos verzus svet
    ano Laci, badam ze Ty mas tu odvahu! Ibaze slusnych ludi zrejme nieto...
    publikované: 24.12.2009 23:22:42 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  21. Robentine, neprovokuj!!!
    Nieto slušných lidí?
    To jsem hajzl, nebo Laco? Ty smrade zasranej?
    publikované: 25.12.2009 01:10:23 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  22. robentin
    Robo,
    mýliš sa, že vraj nieto slušných ľudí, veď sa pozri po 89 roku pribudlo na Slovensku kostolov ako húb po daždi. No musím síce zo zármutkom napísať, že z tých veriacich, ktorí do nich chodievajú je 95 % obyčajných farizejov a Ježiš ten sa v zúfalstve v svojom nebi hanbou prepadá, že za čo prelieval svoju krv.

    Ale pozerám, že Miťo Ti dal "nakladačku", takže pred nim sa maj na pozore.

    Laco
    publikované: 25.12.2009 08:20:02 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. Mito
    Ešte, že poznáš Robove názory a dúfam, že sa navzájom aj dobre poznáte, lebo inak by som vás dvoch nechcel vidieť v osobnom duely!!!
    Laco
    publikované: 25.12.2009 08:27:26 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. spojenci
    Laci, co povies, ale je ten Mito nechapavy! - Diky za Tvoju ironicku poznamku :)
    publikované: 25.12.2009 09:52:28 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  25. Možná jsem moc citlivej a myslím moc dopředu,
    dost dlouho mě to učili, povídám si se vším živým. I se stromama. Se šutrama i s hvězdama na nebi. Mám to vod mala.
    Už jsem někde napsal, že ač vycvičen k zabíjení vyhnu se i mravencovi.
    Asi tolik. Jsem skrátka kolík:-)))
    publikované: 25.12.2009 10:22:05 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  26. na uzmierenie
    okej Mito, teda aby som to prelozil (do vulgarnej/ ludovej reci): kolík = kokot :) - Ale vies Ty kolko takych provokaterov ako Ty beha (okrem Teba este) po svete?, cele zastupy!
    publikované: 25.12.2009 10:31:11 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  27. Robentine, učili mne
    poznej svého přitele, nikdy nevíš, kdy bude tvůj nepřítel:-))
    A něco vo průskumu bojem. To je , v zásadě , vo tom, že kde nevíš, tak tam střelíš a kreješ se. Vono se nakonec ukáže, že to křoví bylo plný těch co číhaj v záloze a chtěj ti ublížit:-)))
    publikované: 25.12.2009 10:41:08 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  28. A k tomu překladu kolíku jen tolik.
    Máš ůplnou pravdu. A víš jak je poznáš? Potrpěj si na dekorum a vyzdvihují své vzdělání.
    Je jich čím dál víc.Protože, moje babička, co je už v nebíčku, kam patří bezesporu, dívá se na mně, sem dolu, a nejraději by mě zabila:-))
    Říkávala mi, když budeš chytrej, tak to všichni poznaj.A budou Tě mít rádi. Když budeš blbej, tak to poznaj taky. Ale pošlou Tě do prdele.
    A ještě, že nezakládej si na tom, co máš vpředu a co vzadu!
    Ale zas by to bylo vo ženskejch, ty vědí svoje:-)))
    publikované: 25.12.2009 10:49:40 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  29. robentin
    Robo,
    vieš, čo ja sa zahrám teraz na takého malého veštiteľa: neprečítal som si reakciu Miťa na Tvoju poznámku, že je nechápavý, ale som presvedčený o tom, že Ti Miťo predloží také dôkazy, že budeš ľutovať, že si vôbec niečo také napísal, lebo ja na rozdiel od Teba som sa presvedčil, že Miťovi to až veľmi dobre zapaľuje.

    Laco
    publikované: 25.12.2009 11:05:16 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. Mito
    Miťo,
    presne toto som očakával a nečítal som zatiaľ ďalšie Tvoje reakcie na Roberta, ale nechcel by som byť teraz v jeho koži.
    Laco
    publikované: 25.12.2009 11:13:45 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. robentin
    Robo,
    ešte stále hrám tu hru, no neviem prečo, ale som presvedčený, že sa hlboko mýliš a že Miťo nie je provokatérom.
    Laco
    publikované: 25.12.2009 11:25:53 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. Laco, v pohodě.
    Zbytečně nikomu neublížuju. Ber to jako dišput:-)) Klidně bych byl v jeho kůži:-)) Je to hezkej chalanisko:-))
    Teď mě napadlo, promiň, že to sem tahám, víš kdy jsem se nejvíc pobavil?
    Našli mi brigádovat v přípravě výroby a tam se mnou byl taky takovej dědek jako já, byl schopnej usnout i u lisu, ale pravda je, že měl doma hospodářství, a vedoucí předvýroby, že vás, chalani, potřebuju dneska u pece.Už jsem věděl.
    A taky se mi líbilo, když mi vedoucí a Cikáni říkali vedoucí. Bylo to vod nich moc milý. A taky se mi ještě moc líbilo, když mě balila tak dvacetiletá kočka:-)))
    Vono se potom ukázalo, že mě náborovala za finančního stratéga:-)))
    publikované: 25.12.2009 11:33:07 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  33. Mito
    Miťo,
    myslím, že týmto, čo si napísal, tak už by si presvedčil aj najväčších nepriateľov, ale Robo je tvrdý oriešok a toho len tak ľahko nepresvedčíš, takže vôbec nepochybujem o tom, že Ti ešte napísal svoje ďalšie argumenty.
    Laco
    publikované: 25.12.2009 11:33:32 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. Pozriem, ale bez záruky, Laco:-)))
    Mám rád všechny živý lidi!
    Chystám teď napsat novej výtrysk mé prvotiny začínajícího autora. V hlavě to mám v momentě, jenže naklávesovat, to je můj problém. Urgentně bych potřeboval asistenku odolnou a diktafon :-)))
    publikované: 25.12.2009 11:41:30 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  35. Mito
    Miťo,
    doteraz som všetko, čo mi došlo do pošty vymazával, aby som nemusel preklikať na staršie správy, ale túto Tvoju si dám do rámčeka a koľkokrát ma niekto naserie, tak mu tento Tvoj výrok prečítam.
    Laco
    publikované: 25.12.2009 11:41:35 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. opatrnosti nie je nikdy dost
    V tom krovi vsak mozu byt ustrachani ludia skryvajuci sa pred orwellovymi svinami na manazerskych stolickach. Na to si nepomyslel? Alebo je Ti to tiez jedno? - takto sa s babickou veru nestretnes.
    publikované: 25.12.2009 11:48:25 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  37. Mito
    Miťo,
    keď si spomenul Cigáňov, tak oni sú skutočne mnohí inteligentní, len fakt tie naše predsudky ich odsudzujú, lebo oni veľmi dobre vycítia, kto je voči nim zákerný a kto to s nimi mysli úprimne.
    Predstav si akú petíciu som voči nim robil a mnohí, čo sa pri mne pristavili, tak mi takisto hovorili vedúci.
    Laco
    publikované: 25.12.2009 11:55:12 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. Robentine, však proč by měl někdo bejt skovanej ve křoví?
    Však ani Křováci nežijou ve křoví, už jsem o tom pojednal,jsou mezi lidma svině, to ano, ale přece kvůlivá nim nezalezou slušný lidi do křoví?
    Fakt Ti přestávám rozumět!
    publikované: 25.12.2009 12:02:55 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  39. co zmoze priemerny clen stada
    Ak kvoli orwellovym sviniam nezalezu do krovia tak potom v US Steel zrejme nebolo (okrem Laca) jedineho slusneho cloveka. Ako byvaly vojak by si tomu mal rozumiet. Pred nepriatelom sa totizto treba chranit a ked cloveku nezostava uz nic ine tak zalezie aspon do krovia: splynie s davom a je rad ze je rad.
    publikované: 25.12.2009 12:25:45 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  40. Zase musím nesouhlasit, mrzí mne to.
    Průměrný člen stáda zmůže moc. Například říct vostatním členům stáda, že tu svini je potřeba převálcovat. A vono takový stádo i podprůměrnejch je dost jako síla. A když se takový stádo dá do pohybu, tak kadej raději zdrhá. Zeptej se Indiánů, ti to znaj. I ti hledaj jen oslabený kusy:-))))
    publikované: 25.12.2009 12:38:38 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  41. pleva vo vetre
    Priemerny clen stada zmoze vela, to je pravda, lenze iba ako jedno z mnohych (inak uplne a celkom bezvyznamnych) individui tej masy zvierat.
    publikované: 25.12.2009 12:56:30 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  42. A kdo Tě přinutil cítit se za plevu ve větru?
    Raději do křoví? Ty individualito! Vždyť tu motáš takový hámotiny, že to snad ani není možný! Jsi studoval v Tibetu a vodříkáváš mantry?
    publikované: 25.12.2009 13:03:02 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  43. urazka
    Tak ako Laco ani ja nie som priemerny clen ludskeho stada takze tie hámotiny vznikaju v Tvojej dobytcej hlave a nie u mna.
    publikované: 25.12.2009 13:16:47 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  44. Se vspamatuj, Robertine!
    Kdo tu začal vo plevách? Já? Kdo tu vystupuje jako pan Výjimečný, egoista? Já? Hlásáš něco, co Tě nějakej magor naučil, však si jako Jehovista. S těma jsem se taky sekal na jinym blogu.
    publikované: 25.12.2009 13:21:49 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  45. zrkadlo
    Ty sa spamaetaj, v jednom kuse (s malymi prestavkami) ma tu urazas, vid napr (25.12.2009 01:10) komentar, ale hlavna vec vsetkym prajes pokoj v dusi.
    publikované: 25.12.2009 13:31:35 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  46. Jestli Tě uráží nesouhlasný názor,Robentine,
    když tu veřejně vostatní lidi nazýváš hovadama, prasatama, tak se Ti vomlouvám!
    Asi jsi se chytil u mně a u Laca. Vostatní už Tě asi poslali doprdele. Promiň, člověče, udělej si asánu!
    publikované: 25.12.2009 13:46:05 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  47. Mito
    Miťo,
    presne tak, keby aj tí slušní ľudia niekam zaliezli, tak tie svine by si dovoľovali ešte ďaleko viac.
    Laco
    publikované: 25.12.2009 15:16:51 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. robentin
    Robo,
    veď si sám protirečíš. Áno v USS sa nás ešte snáď ďalší 4 – 5 našli s podobnými názormi ako ja, ale mýliš sa, že ja som niekam zaliezol, práve naopak ešte stále sa snažím všetkým otvárať oči. A keby tak bolo ako píšeš, tak by som sa mohol na všetko vysrať – nemyslíš?!
    Laco
    publikované: 25.12.2009 15:28:43 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  49. robentin
    Robo,
    neuraz sa, ale keby si toto napísal na moju adresu, čo Miťovi: ani ja nie som priemerny clen ludskeho stada takze tie hámotiny vznikaju v Tvojej dobytcej hlave a nie u mna.

    Tak ver tomu, že by som Ti odpovedal takisto ako Miťo.
    Laco
    publikované: 25.12.2009 15:42:09 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. Laco, stojím za Tebou:-)))
    Však jsem u tebe v poznámkovým bloku,né? :-)) Jen do něj, ař se uvědomí:-))
    Trošku ho ještě přivytočíme, když bude třeba, co Ty na to? Ale zdá se, že se jeden krásnej kluk sklidnil, nebo se vožral, ale nastalo tu jakési bezvětří. A to jachtaři nemaj moc rádi. Protože, když nefouká, tak to skrátka nejede. To samý platí tak trochu vo plachtařích. Vona ta termika skrátka nepustí. Zase na druhou stranu, vem si takový parašutristi, votevřeš to akurátně, máš vyhlídnutou kočku, kterou jsi si pozval na leteckej den, šampáňo bespečně na záložáku, to kvůlivá zranění dolustojících diváků, máš to srovnaný na takovejch maximálně dvacet cenťáků, uchystanej na překvapení a místní mexické vlny malého rozsahu, a vono to foukne, brzdíš držkou jako kretén a protáhne Tě to hangárem! Si to představ. Trapas. Už si ani u tý kočky neškrtneš. Jenže je pravda, že na matraci je to moc jednodušší, i když je to vo moc složitější. A můžeš se rychlejc zabít.
    Ale zase na druhou stranu, Rusáci moc dobře vědí, proč nezavedli řiditelný padáky. Aby tým zůstal pohromadě a nerozhodili se jak Američani nad Rajeckýma Teplicáma. Pěkně pohromadě za velitelem:-))))
    publikované: 25.12.2009 17:33:39 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  51. Mito
    Miťo,
    Ty ma vždy vieš tak potešiť, že nemusím ani vidieť dobrú komédiu.
    Ale nemysli si, že Robert sa vzdal a neverím ani tomu, že sa ožral, len počkaj takú hodinku a uvidíš znovu udrie jeho cunami.
    Laco
    publikované: 25.12.2009 18:06:51 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. Laco, tsunami přímo miluju:-))
    Jedna mi řekla, že jsem něco podobnýho. I když tehdá ještě nebyl družicovej a sejsmickej šystém zavedenej:-)))
    Však ať si bouchne, né? Víš kolik jsem musel dostat přes držku, abych se zocelil? Tím nemyslím přímo Steel, tam jsem nedělal:-)))
    publikované: 25.12.2009 18:24:54 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  53. Jen do něj, ať se uvědomí
    Mito, ten komentar (25.12.2009 13:31) ZRKADLO -: mna neuraza nesuhlasny nazor - nazval si ma smradom zasranym (a to je riadna urazka) - ale bral som to z Tvojej strany len ako provokaciu lebo vidim ze nie si az taky kolík - si ako taky pes kt brechanim odhana cudzich - taky strazca teritoria - asi to uz patri (ironicka poznamka) k Tvojej profesionalnej deformacii (ktorou sa zvyknes chvalit resp obhajovat toto svoje kokotske spravanie: ze Ta tak vycvicili) - ale ja som Ti nechcel ublizit (narazka na Tvoj komentar (25.12.2009 10:41) ROBENTINE, UČILI MNE) - Laco tam v US Steel nabral mravnu odvahu lenze vaecsina ostatnych slusnych ludi mu vyjadrila akurat tak moralnu podporu a ..., a pekne ticho zostala v krovi, ..., treba dalej pokracovat v opise (vsade tak vseobecne znamej) situacie? - komentar EPIKTETOS VERZUS SVET a taktie OPATRNOSTI (ako dokazuje aj tato nasa mala roztrzka) NIE JE NIKDY DOST si absolutne nepochopil. A "kupodivu" ani Laco: kde cital ze som napisal ze zaliezol do krovia? - Skratka a dobre, idem sa opakovat, tie hámotiny vznikaju.., :) Mito, promiň, člověče, udělej si asánu!
    publikované: 25.12.2009 19:17:22 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  54. Hele, Robertine,Ty se divíš?
    To víš, že jsem starej pes, nikdy jsem se nedělal mladej, jako některý nadržený báby tu na blogu!
    Štěkám, to je pravda, ale žádný teritorium nemám. Měl jsem volací znak chřestýš( štrkáč)tak jen chřestím. Je to tak, že bys měl rozeznat, že jsi někde, kde by jsi nemusel bejt. Můžeš se rozhodnout. V Přírodě je to tak. Daj ti nejdřív najevo, že jako pán tvorstva máš jít jinam. Potom tě sežerou, nebo uštknou. Jsem Had, i podle čínskýho horoskopu. Nerad kopu.
    Fakt to máš v hlavě domotaný. Zatím si nic souvisle srozumitelnýho nenapsal. Furt jen ucukáváš do nějaký svý trilogie. Jseš přemýšlivý typ, to neodmítám. Ale skutečně mi připomínáš Jehovisty. Okamžitá reakce k problému absentuje.
    Na US Steel je dobrý to, že ho úplně nezašantročili miliardáři, co ho dostali za babčin groš, a lidi maj kam chodit do práce. Divíš se, že se bojej? Kam by chodili za obživou? Budeme se lovit navzájem. Víš kolik lidí chcípá hlady? A děti musej do školy? Víš kolik stojej blbý sešity?
    Dal bych vám takovou demokracii, že bych vás mladý vykopal do Ameriky!
    publikované: 25.12.2009 20:37:29 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  55. mudrejsi ustupi
    Mito, myslim ze tu uz nema cenu s Tebou dalej diskutovat ale jedno Ti este poviem: Laco sa tiez bal ze ho vyleju z roboty ale nabral mravnu odvahu tak ako ja napr v Lcmg alebo SZRB alebo DC alebo SMU alebo SPSE. Tvoj sucit s chudakmi pracujucimi a ich rodinami je vsak falosny! - US Steel tu ako podnik stotoznujes s kompetentnymi osobami takze domotaný to máš v hlavě Ty. A prirodne resp spolocenske zakonitosti mi nemusis vysvetlovat. Na tuto temu som si co-to precital uz od ineho (v danom ohlade velmi podobneho) "experta" -: pozri bod 4 na blogu - http://robentin.hlava.sk/article.php?article=915 -, MUKELSTVO JE SLOBODOU alebo dalsi jeho elaboratik na blogu - http://robentin.hlava.sk/article.php?article=852 -, PRIRODA JE MOCNEJSIA NEZ PREDSAVZATIA, e-mail 3 v clanku F. Velky hospodarsky podnik - Mito, to si takym hadom od prirody ? alebo Ta ozaj az na tej vojne takto (vycvicili resp) zmagorili, promiň, chováš se jak polointeligentní hovado.
    publikované: 25.12.2009 21:34:23 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  56. Mito
    Miťo,
    ja som toho tiež dostal hodne po papuli aj okrem USS.
    Laco
    publikované: 25.12.2009 21:40:54 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  57. Mito
    Miťo,
    s tou Tvojou úvahou o US Steel by sa dalo súhlasiť, ale iba do tej mieri, že ľudia majú kde chodiť do práce, lenže neprial by som Ti tú buzeráciu, akú tam bežní zamestnanci prežívajú. Jeden pracovník tam už ťahá takmer za troch a za ten istý plat. A tí darmožráči, ktorí majú dobre fleky, tak tí ešte robia tzv. policajtov manažérom, lebo ešte aj oni v tichosti podporujú ten teror, len aby neprišli o svoje teplé miestečka. Odbory tam už roky stoja za veľké hovno a Američan nemá ani šajnu o tom, čo sa deje. Totiž majiteľa firmy na prvom mieste zaujíma bezpečnosť práce, (čo by bolo v poriadku) keby však vedel, že zamestnanci už melú z posledného, že prežívajú samé stresy, tak by určite tie kancelárske krysy hnal kade ľahšie a radšej by prijal ďalších robotníkov. Najväčšie peklo tam robia bezpečáci, ktorí sledujú porušovanie bezpečnostných predpisov. Američan si myslí, že počet úrazov stúpa vďaka porušovaniu, že napr. nenosia ochranné rukavice, alebo okuliare a že nepoužívajú správne náradie, ale o tom, že sú títo ľudia pod neustálou buzeráciou a neustálym stresom kôli týmto magorom, tak o tom zamestnávateľ nevie. A tí hajzly sa o svoje fleky boja, tak o to viac ešte zamestnancov buzerujú a na každom kroku ich fotia, čo len za hocijaké hovädziny, len, aby Američan videl, že sa činia.
    Laco
    publikované: 25.12.2009 22:07:53 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014