Už dávnejšie som sa zamyslel nad tým, že prečo sa na Slovenku investovali obrovské náklady do diaľnic, ale na železnice sa akosi zabúdalo?!
Teraz pri protestoch kamionistov sa vyskytlo pomerne veľa názorov na to, že keby bol tovar prepravovaný železnicou, tak to by bolo oveľa ekologickejšie, ako keď je prepravovaný kamiónmi.
Spomenutá železnica sa vyskytla takmer pri každom článku, ktorý sa písal o proteste kamionistov. Na všetkých diskutérov ktorí tiež poukázali na to, že železničná preprava by bola pre ekológiu podstatne prínosnejšia som reagoval takto: A čo bráni terajšiemu premiérovi, ale aj tým čo boli pred nim, aby sa to zmenilo? Veď stále boli iba tlaky na železnice, že sú neziskové a majú príliš mnoho zamestnancov!
Takže tie neskutočné miliardy a miliardy, ktoré sa vrazili do diaľnic (a iba Boh vie koľko sa u nás do nich ešte vrazí), keby sa z nich boli vrazili iba 2/3 do modernizácie železníc, tak to by bol poriadny prínos pre Slovensko, ale takto, keď staručké lokomotívy nám tu hrkajú po koľajniciach, tak od takej železnice sa skutočne toho veľa očakávať nedá. Nechcem si ani predstaviť, ako by to bolo, keby sa železnice rozhodli zvýšiť rýchlosť trebárs
Azda najväčšiu príležitosť na túto zmenu mal práve Mikuláš Dzurinda, keď bol premiérom a divím sa, že práve on ako dlhoročný železničiar sa nepustil touto cestou!
Laco
Komentáre
požiadavky investorov
Petula
A keby si Slováci skutočne brali príklad od Japoncov, tak potom by sa aj správali normálne a nie ako nenažranci.
Laco
Japonci sa nikam neponáhľajú?
I ked súhlasím, že slováci by sa mohli hodne vysoko umiestniť hlavne v kecaní o tom, čo by keby u piva a borovičky ....
uznávam že systémy riadenia výroby a ligistiky a bla bla bla
a tak všedný slovenský politik sa pri investičnom pláne nejakej firmy zadumá - Stavať cesty pre fyzické osoby a železnice pre firmy, alebo urobíme len cesty pre oboch a viacej nám ostane v kapse?
Petula
Laco
Petula
Laco